VIDEO TELEJURNAL

Clonarea omului de Neanderthal - posibilă, dar improbabilă

O nouă idee face vâlvă în comunitatea ştiinţifică, dar şi în presă: clonarea oamenilor preistorici. Şi deşi cercetătorii afirmă că recrearea oamenilor de Neanderthal ar fi posibilă, este foarte improbabilă, din motive etice.

26 Ianuarie 2013, 21:47 | Telejurnal |
Clonarea omului de Neanderthal, o idee posibila dar putin pobabila
EMBED VIDEO LINK CU VIDEO
Embed:
Link:

VIDEO
Clonarea omului de Neanderthal, o idee posibila dar putin pobabila
Ideea clonării omului de Neanderthal a ajuns în presă ca urmare a unui interviu acordat unei publicaţii germane de către un cunoscut genetician de la Harvard. George Church, un pionier al biologiei sintetice, a afirmat că studierea clonelor unor oameni preistorici ar ajuta la înţelegerea felului în care funcţionează creierul oamenilor de astăzi.

Oamenii de Neanderthal aveau craniul mai mare decât al nostru şi este foarte posibil că erau mai inteligenţi decât noi.

Mostre de ADN culese de la oameni de Neanderthal pot fi văzute la Muzeul de Istorie Naturală din Statele Unite, dar, cel puţin deocamdată, rămân simple exponate.

Şi totuşi, nu puţini jurnalişti şi bloggeri au dat frâu liber imaginaţiei şi au produs titluri dintre cele mai senzaţionaliste, gen "cautăm femeie cu simţul aventurii pentru a da naştere unei clone de Neanderthal".

George Church nu este însă deranjat de aceste atitudinii, nici de comparaţiile cu personajul fictiv din Jurassic Park, care a populat o insulă cu dinozauri clonaţi şi a declarat că va continua să-şi prezinte cercetarea, care se bazează pe folosirea genelor pentru tratarea şi prevenirea bolilor.

CELE MAI NOI DIN SCI-TECH