CFR Călători a lansat programul Trenurile Soarelui – 40 de trenuri vor asigura zilnic legături directe din toată țara cu staţiunile de la Marea Neagră și cu Delta Dunării

Trenurile Soarelui
Trenurile Soarelui
11 iunie 2021, 09:54

Până pe 6 septembrie, turiștii vor avea la dispoziție 40 de trenuri ce vor asigura zilnic legături directe din toată țara cu staţiunile de la Marea Neagră și cu Delta Dunării.

Nu mai puțin de 38 trenuri directe vor avea ca destinație sau plecare litoralul românesc, din care 18 trenuri au ca destinație sau plecare Mangalia.

32 de trenuri vor asigura legătura Capitalei cu litoralul. Doua trenuri Regio vor asigura zilnic, pe întreaga durată a sezonului, legătura directă București Nord – Tulcea Oraș și retur.

Interregio Brașov-București-Constanța este unul dintre cele 40 de Trenuri ale Soarelui care, până la începutul lunii septembrie, vor face legătura între marile orașe și stațiunile de pe litoral și Delta Dunării.

Astăzi, vagoanele au fost pline de călători.

Prețul unui bilet pe ruta București-Constanța este de aproximativ 60 de lei pentru Interregio și de două ori mai puțin pentru Regio.

Tarifele ar putea fi însă majorate, pentru toate rutele.

Între București și Constanța, unde linia este electrificată, trenul circulă cu o viteză maximă de 160 de kilometri la oră. Dar la viteze mari pot să apară și unele probleme. De exemplu, călătorii cu locuri deasupra osiilor sunt nemulțumiți de zgomotul și de vibrațiile din vagon.

Călătoria cu trenul Interregio până la Constanța durează aproximativ două ore. Nu la fel de rapidă e însă și ruta spre Mangalia.

Cătălin Deacu, jurnalist TVR: „Deși distanța dintre Constanța și Tulcea e una mică, de aproximativ 40 de kilometri, călătoria cu trenul durează o oră, o oră și jumătate, în funcție de numărul de opriri. Linia nu este electrificată și din acest motiv, la Constanța, locomotiva electrică trebuie înlocuită cu una diesel. În plus, trenurile, până la destinație, până în Mangalia, opresc în 7, 8 stații, după caz„.

Electrificarea liniei Constanța – Mangalia este momentan la stadiu de proiect.

Și companiile feroviare private au pus în circulație trenuri pentru sezonul estival. Tarifele sunt comparabile cu cele ale companiei de stat.

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite

Cele mai citite pe aceeași temă

Traficul feroviar între staţiile Mogoşeni şi Beclean pe Someş a fost reluat