Centura de sud-est a Capitalei, plină de gropi. Mulţi şoferi aleg să traverseze Bucureştiul prin centru

Centura de sud-est a Bucureştiului este plină de gropi şi şleauri care nu fac nimic altceva decât să contribuie şi mai mult la gâtuirea traficului. Acesta este şi motivul pentru care mulţi dintre cei care sunt în tranzit, în loc să ocolească Bucureștiul folosind centura, aleg să îl traverseze prin centru deoarece economisesc timp și nici nu riscă să își strice mașinile. De vină sunt lipsa investițiilor și cârpelile, spun specialiștii în infrastructură.

25 Octombrie 2021, 20:35 |

Aşa arată centura din sud-estul Capitalei, între localităţile Afumaţi şi Popeşti Leordeni. Este plină de gropi și şleauri. În afara orelor de vârf, această distanţă de 20 de km, se parcurge într-o oră.

De vină sunt cârpelile și lipsa investițiilor, spun specialiştii in infrastructură.

Ionuţ Ciurea, Asociaţia Pro Infrastructură: Din păcate, pe centura noastră care este un fel de rușine națională, s-au făcut doar cârpeli și în momentul în care avem făgașe sau gropi, sau fisuri, fisurile se colmatează, se pune ceva ca o smoală. În momentul în care avem gropi, plombăm și cam atât, iar dacă avem făgașe, de cele mai multe ori se frezează și se merge pe binder, pe stratul intermediar de asfalt chiar și luni întregi.

Acesta este şi motivul pentru care mulţi dintre şoferi, pentru a nu-şi strica maşinile şi pentru a economisi timp, aleg să traverseze Bucureştiului chiar prin centru. Este mai convenabil.

Vicepreşedintele Eco-Civica, Dan Trifu: Asta înseamnă că acel trafic vine suplimentar în oraș și poluează mult mai mult, în condițiile în care noi ar fi trebuit să dirijăm acest trafic spre exterior, să-l fluidizăm astfel încât această cantitate de emisii să fie cât mai mică.

Deşi s-a cerut un punct de vedere şi Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), cea care este direct responsabilă de administrarea drumului, până la această oră, nu s-a primit niciun răspuns.

Compania de Drumuri a primit două oferte la licitaţia pentru modernizarea Centurii Bucureşti, semi-inelul Nordic dintre A1 - DN 1 şi A2. Cele două firme sunt din România iar câştigătorul va fi anunţat în cel mult două luni.

Potrivit ultimului recensământ oficial, media zilnică anuală a traficului de pe centura Bucureștiului este de 20.000 de mașini. Cel mai aglomerat tronson din țară este pe DN1- București Otopeni - 60.000 de mașini.

 

 

 

ŞTIRILE ZILEI
CELE MAI NOI DIN ACTUALITATE
 
StirileTVR.RO PE FACEBOOK
 
  AZI MAINE
BUCURESTI 5°C 7°C
IASI 4°C 4°C
CLUJ 3°C 6°C
CONSTANTA 7°C 12°C
CRAIOVA 4°C 6°C
BRASOV 4°C 7°C
Vezi toate informatiile meteo
TVR +
Canalul TVR YouTube
TVR65
ARHIVĂ ȘTIRI