Centura Capitalei mai întârzie un an și va fi gata în 2025. Cele mai avansate lucrări sunt pe lotul 2, între Bragadiru și Vidra

1 mai 2022, 09:38

Cele mai avansate lucrări la autostrada ocolitoare a Capitalei „A0” sunt pe lotul 2, între Bragadiru și Vidra, cu o lungime de 16,3 km. Stadiul fizic a depășit 50%. Din vară, ar urma să fie turnat primul strat de asfalt. Constructorii și reprezentații Ministerului Transporturilor nu exclud ca primii kilometri să fie dați în trafic mai devreme decât termenul din contract, aprilie 2023.

IONEL SCRIOȘTEANU, secretar de stat, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii: Există o promisiune a constructorului că ar putea în decembrie să dăm un segment în trafic, dar depinde foarte mult de cum o să fie toamna. Dar cu siguranță în luna aprilie anul viitor va fi dat în trafic lotul 2.

Lucrările avansează și pe lotul 1, între Vidra și Glina, cu o lungime de aproape 17 kilometri. Acest segment va lega „A0” de Autostrada Soarelui. Stadiul fizic a depășit 33%, iar termenul final este septembrie 2023. La celălalt capăt însă, lucrările au rămas în urmă, deși ar trebui să fie gata tot în toamna anului viitor.

Imagini de pe șantierul lotului 3 Bragadiru-Joița, care va uni autostrada București-Pitești cu A0. Conform Companiei de Drumuri, stadiul fizic al lucrării este de sub 4%.

În lipsa lotului 3, semicercul sudic nu va fi gata anul viitor și nu va putea lega A1 de A2.

ALIN ȘERBĂNESCU, purtător de cuvânt, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere: Constructorul de pe lotul 3 să (…) înceapă să construiască. Pentru că, altfel, cu tot riscul de rigoare, vom fi nevoiți să luăm măsuri radicale. Mă refer la penalizări și la reziliere.

Și pe semicercul nordic sunt probleme. Pe două dintre cele 4 loturi, lucrările nu pot începe din cauza unor contestații.

ALIN ȘERBĂNESCU, purtător de cuvânt, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere: Asta ne arată că nu va fi finalizat în 2024 tot semicercul nordic. Dar nici nu putem să acceptăm să nu se finalizeze maximum până în 2025.

IONUŢ CIUREA, vicepreşedinte, Asociaţia Pro Infrastructura: Într-un scenariu optimist şi realist, putem să circulăm pe toţi cei 100 şi ceva de kilometri ai noii centuri în 2025, nu în 2024.

Bucureștiul a rămas una dintre puținele capitale europene fără o autostradă ocolitoare.

Până la finalizarea lucrărilor, șoferii sunt nevoiți să circule pe centura veche, unde pierd zeci de minute în trafic, din cauza aglomerației.

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite