Siteul tvr.ro foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptarea politicii de utilizare a cookies. Afla mai multe accesand Politica de cookies Vezi și Politica de Confidenţialitate care face referire la modul în care colectăm, folosim şi partajăm datele dumneavoastră pentru a va oferi serviciile TVR precum şi modul în care folosim platformele sociale.

Centre strategice - Spaţiul aerian al NATO este monitorizat 24 de ore din 24. Reportaj în EXCLUSIVITATE

Radarele militare şi alte echipamente sofisticate transmit imagini în timp real în centre strategice ale NATO. În Europa sunt două: în Germania şi în Spania. Ambele se subordonează Comandamentului NATO de la Ramstein. Alina Grigore şi Mihai Florea au filmat la centrul NATO care gestionează operaţiunile poliţiei aeriene din nordul Europei.

30 Aprilie 2016, 21:16 (actualizat 30 Aprilie 2016, 21:17) |
Centre strategice
EMBED VIDEO LINK CU VIDEO
Embed:
Link:

Uedem, o localitate din nord-vestul Germaniei, în apropierea graniţei cu Olanda. Aici se află unul dintre centrele strategice ale NATO. O adevărată fortăreaţă, unde ajung informaţii vitale despre securitatea spaţiului aerian aliat.

Col. Lone Traeholt: Noi suntem poliţia aerului, ca să spun aşa. Ne asigurăm că tot ce e în spaţiul aerian este identificat şi că luăm măsurile tactice adecvate cu ajutorul aviaţiei, dacă este nevoie. Facem asta pe baza unui set clar de reguli şi regulamente, asupra cărora naţiunile au decis. Nimic în plus, nimic în minus.

Lt. Col. Jan Johnson: În fiecare zi avem parte de provocări, fie că vorbim de aeronave civile, care nu mai comunică, de exemplu, cu agenţiile civile, fie pot fi avioane militare non-NATO şi nu ştim care le sunt intenţiile. De aceea Forţa de Reacţie Rapidă decolează de urgenţă pentru a le identifica.

Radarele civile nu pot depista un avion care zboară cu sistemul de identificare închis. Doar cele militare. Cel mai mare pericol în astfel de situaţii este pentru zborurile de linie.

Potrivit comandantului aviaţiei militare estoniene, anul trecut au fost 280 de zboruri fără transponder şi planuri de zbor comunicate, în vecinătatea celor trei state baltice, iar anul acesta 40 în trei luni şi jumătate.

Probleme nu sunt doar în zona baltică, ci şi deasupra Mării Nordului, la graniţele Marii Britanii, Olandei, Belgiei, unde traficul aerian e intens, Canalul Manecii. În zonă vedem avioane care zboară cu sistemul de identificare închis, spune lt. col. Jan Johnson.

Provocările nu se opresc aici.

Ruşii au încălcat spaţiul aerian NATO de câteva ori. Poate fi din cauza vremii nefavorabile, a sistemelor de navigaţie. Nu sunt eu în măsură să spun dacă au făcut-o intenţionat sau nu. Dar a fost vorba de avioane militare, în general, subliniază col. Lone Traeholt.

Dacă în 2014 cele mai multe provocări în spaţiul aerian NATO au fost în zona baltică, anul trecut cele mai multe incursiuni au avut loc în sud. Cel mai grav incident a fost în noiembrie, când Turcia a doborât un avion militar rusesc în apropierea graniţei sale cu Siria.

Articole pe aceeaşi temă
 
ŞTIRILE ZILEI
CELE MAI NOI DIN ACTUALITATE
 
StirileTVR.RO PE FACEBOOK
 
  AZI MAINE
BUCURESTI 4°C 5°C
IASI 5°C 4°C
CLUJ 1°C 3°C
CONSTANTA 5°C 7°C
CRAIOVA 4°C 8°C
BRASOV 0°C 4°C
Vezi toate informatiile meteo
CURS BNR - 16 Ianuarie 2019, 06:52
 
INDICI BVB
 
INDICE BET
Data: 15-01-2019
Deschidere: 6934.35
Maxim: 7060.24
Mimim: 6771.68
Variatie: 1.82%
TLV
1.63
1.05%
BRD
10.00
1.35%
SNG
28.20
5.3%
FP
0.85
1.51%
SNP
0.30
9.75%
SIF5
2.00
0.5%
TGN
302.00
0.66%
EL
9.54
3.41%
SIF2
1.15
0.34%
SNN
7.79
4.74%
ARHIVĂ ȘTIRI