Siteul tvr.ro foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptarea politicii de utilizare a cookies. Afla mai multe accesand Politica de cookies Vezi și Politica de Confidenţialitate care face referire la modul în care colectăm, folosim şi partajăm datele dumneavoastră pentru a va oferi serviciile TVR precum şi modul în care folosim platformele sociale.
VIDEO TELEJURNAL

Cel mai vechi traseu feroviar din ţara noastră, Oraviţa-Baziaş, aniversează 160 de ani

A fost construit între Oraviţa şi Baziaş, iar prima garnitură a pornit la drum pe 20 august 1854. La început a susţinut exporturile de cărbune spre Europa occidentală, dar a atras şi mulţi turişti, pentru că străbătea un peisaj unic. Declinul acestei linii ferate a început odată cu ridicare hidrocentralei de la Porţile de Fier.

 

20 August 2014, 21:07 |
160 de ani de la inaugurarea liniei de cale ferată Oravița-Baziaș
EMBED VIDEO LINK CU VIDEO
Embed:
Link:

Cea mai veche linie de cale ferată de la noi înconjoară Munţii Semenic, traversează Valea Jiului, urcă aproape de Reşiţa şi coboară spre Anina. La jumătate secolului al XIX-lea, când a fost construită, pe primul loc au fost raţiunile economice: era nevoie de cărbunele de la Anina care să fie trimis pe Dunăre spre Europa Occidentală.

Construcţia liniei ferate a durat patru ani şi a fost una dntre cele mai mari realizări tehnice din domeniu.

„Linia carbunelui" a fost circulată în primii doi ani doar de trenuri de marfă, dar apoi au fost introduse şi curse pentru călători.

Peste alţi 9 ani, linia a fost extinsă până la Anina, prima cale ferată montană de pe teritoriul actual al României. În scurt timp, pentru ţările riverane Dunării, această linie de tren a devenit obiectiv strategic.

Odată cu împărţirea Banatului după primul război mondial, circulaţia trenurilor a fost suspendată, apoi a devenit subiect de dipută între Stalin şi Tito. Lucrurile s-au schimbat radical când a apărut hidrocentrala de la Porţile de Fier.

Astăzi, se mai circulă doar pe linia Oraviţa-Iam. 27 de kilometri pe care merg trei trenuri regionale. Cea mai mare parte a liniei între Baziaş şi graniţa cu Serbia a fost inundată de Dunăre, după construirea barajului Porţile de Fier.

Articole pe aceeaşi temă
 
ŞTIRILE ZILEI
CELE MAI NOI DIN ECONOMIE
 
StirileTVR.RO PE FACEBOOK
 
  AZI MAINE
BUCURESTI 7°C 2°C
IASI 1°C -5°C
CLUJ 1°C 2°C
CONSTANTA 11°C 10°C
CRAIOVA 3°C 3°C
BRASOV 6°C 3°C
Vezi toate informatiile meteo
CURS BNR - 22 Ianuarie 2019, 17:38
 
INDICI BVB
 
INDICE BET
Data: 22-01-2019
Deschidere: 7159.24
Maxim: 7173.38
Mimim: 7108.42
Variatie: -0.36%
TLV
1.79
0.67%
BRD
10.70
0.93%
FP
0.82
0.36%
SNG
28.35
0%
SNP
0.31
0.81%
TGN
319.00
0%
SNN
7.72
0.52%
SIF5
2.06
0%
EL
9.80
0%
SIF2
1.18
1.67%
ARHIVĂ ȘTIRI