Siteul tvr.ro foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptarea politicii de utilizare a cookies. Afla mai multe accesand POLITICA COOKIES Vezi și Politica de Confidenţialitate care face referire la modul în care colectăm, folosim şi partajăm datele dumneavoastră pentru a va oferi serviciile TVR precum şi modul în care folosim platformele sociale.
VIDEO TELEJURNAL

Cel mai vechi traseu feroviar din ţara noastră, Oraviţa-Baziaş, aniversează 160 de ani

A fost construit între Oraviţa şi Baziaş, iar prima garnitură a pornit la drum pe 20 august 1854. La început a susţinut exporturile de cărbune spre Europa occidentală, dar a atras şi mulţi turişti, pentru că străbătea un peisaj unic. Declinul acestei linii ferate a început odată cu ridicare hidrocentralei de la Porţile de Fier.

 

20 August 2014, 21:07 |
160 de ani de la inaugurarea liniei de cale ferată Oravița-Baziaș
EMBED VIDEO LINK CU VIDEO
Embed:
Link:

Cea mai veche linie de cale ferată de la noi înconjoară Munţii Semenic, traversează Valea Jiului, urcă aproape de Reşiţa şi coboară spre Anina. La jumătate secolului al XIX-lea, când a fost construită, pe primul loc au fost raţiunile economice: era nevoie de cărbunele de la Anina care să fie trimis pe Dunăre spre Europa Occidentală.

Construcţia liniei ferate a durat patru ani şi a fost una dntre cele mai mari realizări tehnice din domeniu.

„Linia carbunelui" a fost circulată în primii doi ani doar de trenuri de marfă, dar apoi au fost introduse şi curse pentru călători.

Peste alţi 9 ani, linia a fost extinsă până la Anina, prima cale ferată montană de pe teritoriul actual al României. În scurt timp, pentru ţările riverane Dunării, această linie de tren a devenit obiectiv strategic.

Odată cu împărţirea Banatului după primul război mondial, circulaţia trenurilor a fost suspendată, apoi a devenit subiect de dipută între Stalin şi Tito. Lucrurile s-au schimbat radical când a apărut hidrocentrala de la Porţile de Fier.

Astăzi, se mai circulă doar pe linia Oraviţa-Iam. 27 de kilometri pe care merg trei trenuri regionale. Cea mai mare parte a liniei între Baziaş şi graniţa cu Serbia a fost inundată de Dunăre, după construirea barajului Porţile de Fier.

Articole pe aceeaşi temă
 
ŞTIRILE ZILEI
CELE MAI NOI DIN ECONOMIE
 
StirileTVR.RO PE FACEBOOK
 
  AZI MAINE
BUCURESTI 30°C 29°C
IASI 29°C 28°C
CLUJ 26°C 27°C
CONSTANTA 29°C 28°C
CRAIOVA 30°C 31°C
BRASOV 24°C 26°C
Vezi toate informatiile meteo
CURS BNR - 19 Iulie 2018, 18:43
 
INDICI BVB
 
INDICE BET
Data: 19-07-2018
Deschidere: 7990.15
Maxim: 7990.15
Mimim: 7850.84
Variatie: -1.58%
SNG
30.50
5.03%
TLV
2.48
0.4%
SNP
0.31
4.64%
BRD
13.40
0.15%
TGN
324.50
1.22%
EL
9.19
0%
SIF2
1.33
0.6%
SIF5
2.09
0.72%
TEL
21.70
2.25%
FP
0.89
0.22%
ARHIVĂ ȘTIRI