Siteul tvr.ro foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptarea politicii de utilizare a cookies. Afla mai multe accesand Politica de cookies Vezi și Politica de Confidenţialitate care face referire la modul în care colectăm, folosim şi partajăm datele dumneavoastră pentru a va oferi serviciile TVR precum şi modul în care folosim platformele sociale.
VIDEO TELEJURNAL

Cea mai veche reţea de metrou din lume, de la locomotiva cu abur la metroul complet automatizat

Metroul londonez, cel dintâi construit în lume şi unul dintre simbolurile capitalei britanice, a împlinit 150 de existenţă, în 10 ianuarie 2013. Este alintat de către londonezi cu numele de ''Tubul"' datorită formelor tubulare a tunelurilor de mare adâncime ce împânzesc subteran, dar şi suprateran, uriaşa zonă metropolitană, cunoscută ca Marea Londră.

20 Martie 2013, 17:55 (actualizat 20 Martie 2013, 21:19) | Ştirile TVR Online |
$article.media.images[0].description
Metroul londonez"

Prima linie - Metropolitan - făcea legătura între gara Paddington şi cartierul de afaceri Farringdon, pe o distanţă de 4,8 km, avea şapte staţii şi a început să funcţioneze la 10 ianuarie 1863. Lucrările de construcţie duraseră 3 ani. Cozi lungi de aşteptare s-au format atunci în fiecare staţie pentru îmbarcarea pasagerilor în vagoane trase de o locomotivă cu aburi şi iluminate de lămpi cu gaz.

Imediat după inaugurarea Metropolitan Railway s-au construit şi alte linii, care azi formează District Line, Hammersmith & City Line şi East London Line. În 1884 s-a încheiat şi construcţia Circle Line care ocoleşte zona centrală a Londrei. Fiecare linie era operată de o companie diferită, iar pasagerii erau nevoiţi să iasă la suprafaţă pentru a trece de la o linie la alta. Magnatul american Charles Yerkes a cumpărat majoritatea aceste companii şi a creat, în aprilie 1902, compania Underground Electric Railways of London.

În 1933 a apărut corporaţia publică London Passenger Transport Board, sub tutela căreia au fost plasate companiile operatoare de trenuri de metrou.

În timpul celui de-al doilea război mondial, primul ministru Winston Churchill şi cabinetul sau au folosit staţia Down Street drept cartier general de urgenţă, iar multe alte staţii au devenit adăposturi anti-aeriene sau ca fabrici de muniţii.

VIDEO
Regina Marii Britanii a vizitat o staţie de metrou
La un secol şi jumătate de la inaugurare, metroul londonez acoperă 460 km, deserveşte 287 de staţii şi transportă aproximativ 3 milioane de persoane zilnic, adică 1,1 miliarde de pasageri pe an. Reţeaua cuprinde 12 tronsoane: Bakerloo, Central, Circle, District, East London, Hammersmith and City, Jubilee, Metropolitan, Nothern, Picadilly, Victoria and Waterloo and City. Cele mai aglomerare staţii sunt Victoria şi Oxford Circus prin care tranzitează anual circa 58 de milioane de pasageri.

Deşi în ultimii ani au avut loc câteva deraieri ale garniturilor de trenuri ''Tubul'' îşi păstrează renumele privind siguranţa pasagerilor, iar platformele din staţii sunt monitorizate cu ajutorul televiziunii cu circuit închis. Cu toate acestea, în 1975 o ramă de metrou s-a lovit de un perete în staţia Moorgate, au fost ucişi 43 de călători, iar alţii 100 au fost răniţi. 12 ani mai târziu, la 18 noiembrie 1987, în staţia de metrou King's Cross au murit 35 de persoane într-un incendiu devastator declanşat de la aprinderea unor trepte de lemn ale unei vechi scări rulante.

În 7 iulie 2005, patru atentate cu bombă comise în 3 trenuri de metrou s-au soldat cu moartea a 56 de persoane, printre care şi patru terorişti, precum şi rănirea altor aproximativ 700 de pasageri.

Din 2003, ''Tubul'' a fost inclus în compania de servicii metropolitană "Transport for London'', care deasemenea cuprinde şi parcul de autobuze, ''London Buses''. În acelaşi an, liniile de metrou au fost parţial privatizate printr-un parteneriat public-privat care are ca scop principal renovarea totală a şinelor, a instalaţiilor de semnalizare, a staţiilor şi a ramelor de tren de pe toate cele 12 linii de metrou. Investiţia este de ordinul zecilor de miliarde de lire sterline iar renovarea se va încheia în 2020.

În 2011 a început construcţia unei noi linii de metrou, care va face legătura între estul şi vestul Londrei şi va fi finalizată în 2018. De asemenea se prevede ca până în 2018 toate liniile metroului londonez vor fi complet automatizate.

În prezent, linia Docklands Light Railway foloseşte deja trenuri fără conductor. Trenuri automate circulă şi pe alte linii, dar au şi personal de asistenţă.

*
ŞTIRILE ZILEI
CELE MAI NOI DIN EXTERN
 
StirileTVR.RO PE FACEBOOK
 
  AZI MAINE
BUCURESTI -1°C 3°C
IASI -2°C 2°C
CLUJ -2°C 1°C
CONSTANTA -2°C 1°C
CRAIOVA -3°C 0°C
BRASOV -6°C -2°C
Vezi toate informatiile meteo
CURS BNR - 22 Februarie 2019, 23:34
 
INDICI BVB
 
INDICE BET
Data: 22-02-2019
Deschidere: 7856.01
Maxim: 7881.87
Mimim: 7759.22
Variatie: -1.13%
TLV
1.91
2.39%
BRD
12.10
2.28%
SNG
31.60
1.56%
FP
0.89
0.22%
SIF1
2.20
0.46%
SNN
9.33
0.97%
TGN
341.00
0.58%
SIF3
0.25
1.4%
SNP
0.34
1.43%
SIF5
2.04
0.49%
ARHIVĂ ȘTIRI