Ce spun experții despre prăbușirea avionului SU-34. „Nu cunosc astfel de cazuri în aviația militară”

Incendiul provocat de avion
Incendiul provocat de avion
19 octombrie 2022, 11:31

Pe 17 octombrie, un bombardier Su-34 s-a prăbușit în apropierea unui bloc de apartamente cu nouă etaje din Yeysk, un oraș din regiunea Krasnodar.

Avionul s-a izbit mai întâi de clădire înainte de prăbușire, a informat serviciul local de urgență. Apoi, combustibilul vărsat a luat foc, care s-a extins în clădire. Blocul a fost cuprins de flăcări în scurt timp. A fost nevoie de șase ore pentru a stinge incendiul masiv, care a afectat în total de 72 de apartamente.

Echipele de salvare au terminat acum căutarea oamenilor pe sub dărâmături. Treisprezece persoane au murit, inclusiv 3 copii. Trei dintre victime au decedat după ce au sărit de la etajele superioare în timp ce încercau să scape de incendiu, a declarat Anna Minkova, guvernatorul adjunct al regiunii.

Încă 19 persoane au fost rănite, inclusiv 5 copii și două femei însărcinate. Patru dintre persoanele care au fost internate sunt încă la terapie intensivă.

La Yeysk a fost declarată o perioadă de doliu de trei zile. Între timp, experții încearcă să înțeleagă ce ar fi putut cauza accidentul.

Potrivit Ministerului rus al Apărării, accidentul a fost cauzat de o defecțiune a unuia dintre motoarele avionului, care a luat foc în timpul unui zbor de antrenament. Momentul în care Su-34 a intrat în picaj a fost surprins video. După ce avionul pierde altitudine, se poate vedea ceva ca un fulger și, câteva secunde mai târziu, un penaj de foc și fum. Cei doi piloți au reușit să se catapulteze din avion. Ulterior, aceștia au raportat defecțiunea unuia dintre motoare. O persoană care l-a văzut pe unul dintre piloții stând întins pe-o stradă a publicat un videoclip cu acesta, în care pilotul spune că avionul nu fusese doborât.

Înainte de incendiu, clădirea găzduia 675 de persoane. 501 dintre ele sunt acum cazate la rude, iar 23 au fost mutate în locuințe temporare. Guvernul a promis că va plăti pentru funeraliile victimelor și că va oferi asistență financiară supraviețuitorilor. Familiile celor decedați vor primi fiecare câte 1 milion de ruble (puțin peste 16.000 de dolari). Cei cu răni grave vor fi plătiți cu 400.000 de ruble (puțin peste 6.000 de dolari), iar persoanele cu răni mai puțin grave vor primi jumătate din această sumă. De asemenea, va exista o anumită despăgubire pentru bunurile pierdute.

Înregistrările video ale martorilor oculari au surprins sunetul mai multor explozii. Autoritățile neagă informațiile anterioare conform cărora avionul zbura cu o încărcătură completă de muniție. „Nu a fost nicio explozie, de aceea clădirile din apropiere nu și-au pierdut atât de multe ferestre”, a spus ministrul rus pentru Situații de Urgență, Alexander Kurenkov.

Valeri Romanenko, expert ucrainean în aviație, este de acord cu această evaluare: „Muniția a fost fie minimă, fie doar puțină muniție de antrenament. Exploziile mici audibile sunt de la cartușele de tun de la bord. Au un tun de 30 de milimetri și, astfel, acea serie de explozii mici sunt siguranțele obuzelor de tun declanșate de foc. Nu sunt explozii mari.”

Un dosar penal a fost deschis în temeiul articolului 351 din Codul penal (încălcări ale regulilor de pregătire a zborului, cu pedeapsa maximă de până la șapte ani închisoare). Comisia de anchetă spune că anchetatorii au prelevat probe de combustibil de la aerodrom, precum și documentația necesară. Ei interoghează acum piloții, care au avut timp să se catapulteze, precum și personalul aerodromului. Înregistratoarele de zbor au fost recuperate de la locul accidentului și așteaptă examinarea.

Vladimir Popov, un pilot militar pensionat, a vorbit despre accident cu Fontanka, un site de știri independent. El l-a numit un eveniment excepțional de rar: „Îmi amintesc doar un alt caz în care un avion a lovit un bloc de apartamente. Acest lucru s-a întâmplat o singură dată, la Novosibirsk. Atunci a avut de-a face cu starea psihiatrică a pilotului civil. A lovit clădirea intenționat, dar avionul nu a explodat – doar a luat foc. Nu cunosc astfel de cazuri în aviația militară.”

Popov a subliniat, de asemenea, că piloții militari sunt instruiți să se catapulteze doar în situații în care „nu există nici măcar cel mai mic pericol de a deteriora infrastructura de la sol”. El crede că cei doi piloți care s-au ejectat din Su-34 vor avea „destul de multe întrebări” ale anchetatorilor la care să răspundă. „Nu invidiez un astfel de pilot”, a continuat Popov, explicând că anchetatorii vor trebui să descopere dacă accidentul a fost cauzat de comportamentul piloților sau de niște factori tehnici.

„Sau, să presupunem, au condus deja avionul peste un teren gol, dar curentul de aer se schimbă; întoarce avionul în timp ce jugurile sunt blocate, iar avionul se îndreaptă spre acele apartamente nefericite.”

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite

Cele mai citite pe aceeași temă