Siteul tvr.ro foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptarea politicii de utilizare a cookies. Afla mai multe accesand Politica de cookies Vezi și Politica de Confidenţialitate care face referire la modul în care colectăm, folosim şi partajăm datele dumneavoastră pentru a va oferi serviciile TVR precum şi modul în care folosim platformele sociale.
VIDEO TELEJURNAL

CE cere înăsprirea normelor pentru autovehicule: controale prin sondaj, sancţiuni financiare şi retragerea de pe piaţă dacă este cazul

Comisia Europeană vrea puteri sporite în materie de reglementari auto, pentru a împiedica reeditarea scandalului Volkswagen, comisia a propus miercuri noi reguli, care însă nemulţumesc unele state membre şi pe constructorii auto.

28 Ianuarie 2016, 09:56 (actualizat 28 Ianuarie 2016, 11:51) |
CE vrea măsuri sporite
EMBED VIDEO LINK CU VIDEO
Embed:
Link:

Potrivit noilor reguli, Comisia va putea cere, pe loc, fără vreo notificare, verificarea vehiculelor pentru a vedea nivelul emisiilor poluante.

Mai mult, Bruxelles-ul ar avea posibilitatea să ceară rechemarea autovehiculelor. În cazul în care sunt probleme, Comisia va putea impune constructorilor auto sancţiuni de până la 30 de mii de euro pentru fiecare vehicul.

Este cea mai dura replică a Comisiei Europene după scandalul Volkswagen din toamnă, când s-a aflat că rezultatele testelor de poluare au fost trucate şi, în realitate, unele modele ale concernului german poluează mai mult.

Comisia propune o revizuire majoră a așa-numitului cadru de omologare „de tip al UE”. Propunerile conferă un caracter mai independent procedurilor de încercare a vehiculelor și vor întări supravegherea vehiculelor aflate deja în circulație.

Comisia Europeana spune că odată ce un autovehicul este certificat într-un stat membru, acesta poate circula liber pe întreg teritoriul UE. Chiar dacă UE stabilește cadrul juridic, autoritățile naționale sunt pe deplin responsabile pentru verificarea conformității producătorilor de automobile.

Comisia propune ca serviciile tehnice să nu mai fie plătite direct de către producătorii de automobile, pentru a evita legăturile financiare între serviciile tehnice și producători, care ar putea conduce la un conflict de interese și ar putea compromite caracterul independent al procedurii de încercare.

O altă propunere ar fi ca statele membre și Comisia să poată efectua controale prin sondaj ale vehiculelor aflate deja pe piață. Acest lucru va permite, potrivit comunicatului, detectarea neconformităților într-un stadiu incipient și va garanta că se iau rapid măsuri corective substanțiale împotriva vehiculelor care au fost depistate ca fiind neconforme și/sau ca prezentând un risc major pentru siguranță sau mediu.

Comisia va fi abilitată, potrivit proiectului,  să suspende, să restricționeze sau să retragă desemnarea serviciilor tehnice ale căror performanțe sunt insuficiente și care se dovedesc prea laxiste în ceea ce privește aplicarea normelor. Comisia va efectua şi verificări si după încadrarea autovehiculelor şi, dacă este necesar, va iniția retrageri de pe piață. Comisia cere prin acest proiect şi posibilitatea de a impune sancțiuni financiare, propunerea va descuraja producătorii și serviciile tehnice să permită introducerea vehiculelor neconforme pe piață.

ŞTIRILE ZILEI
CELE MAI NOI DIN ACTUALITATE
 
StirileTVR.RO PE FACEBOOK
 
  AZI MAINE
BUCURESTI 27°C 23°C
IASI 25°C 23°C
CLUJ 18°C 19°C
CONSTANTA 24°C 20°C
CRAIOVA 24°C 22°C
BRASOV 20°C 18°C
Vezi toate informatiile meteo
CURS BNR - 23 Mai 2019, 10:40
 
INDICI BVB
 
INDICE BET
Data: 23-05-2019
Deschidere: 8116.3
Maxim: 8140.37
Mimim: 8112.52
Variatie: -0.05%
TLV
2.12
0.47%
EL
10.75
0.92%
FP
0.97
0%
BRD
10.90
0%
SNG
33.95
0.15%
SNP
0.36
0.14%
TBM
0.31
0.65%
TGN
354.00
0.7%
DIGI
24.00
1.69%
SNN
10.74
0.37%
ARHIVĂ ȘTIRI