Siteul tvr.ro foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptarea politicii de utilizare a cookies. Afla mai multe accesand Politica de cookies Vezi și Politica de Confidenţialitate care face referire la modul în care colectăm, folosim şi partajăm datele dumneavoastră pentru a va oferi serviciile TVR precum şi modul în care folosim platformele sociale.

CCR: Procedura reexaminării nu poate fi aplicată în cazul unui act normativ declarat neconstituţional în ansamblul său

Curtea Constituțională arată într-o motivare publicată astăzi că procedura reexaminării nu poate fi aplicată în cazul unui act normativ declarat neconstituţional în ansamblul său. CCR a subliniat acest lucru în motivarea deciziei prin care a admis sesizarea PNL şi USR privind legea finanţării activităţii partidelor politice şi a campaniilor electorale.

06 Iulie 2018, 12:00 (actualizat 06 Iulie 2018, 12:08) |
CCR

"Reexaminarea (...) vizează exclusiv punerea de acord cu decizia Curţii a acelor dispoziţii constatate neconstituţionale, dintr-o lege nepromulgată încă. Aşadar, procedura reexaminării nu poate fi aplicată când în discuţie este un act normativ declarat neconstituţional în ansamblul său", subliniază Curtea, citată de Agerpres.

"În acest caz legiuitorul nu poate acoperi viciul de constituţionalitate constatat prin respectiva decizie de admitere prin procedura reexaminării, urmând a constata încetarea procesului legislativ, la data publicării deciziei în Monitorul Oficial al României, Partea I, fără a fi necesară declanşarea unei proceduri parlamentare distincte în acest sens", se arată în motivarea publicată pe site-ul Curţii Constituţionale.

Decizia CCR reprezintă temeiul pentru încetarea de drept a respectivului demers legislativ, la fel cum procedura reexaminării este deschisă de drept odată cu publicarea unei decizii prin care se constată neconstituţionalitatea unor dispoziţii dintr-o lege.

"Mai departe, este opţiunea legiuitorului dacă decide să mai legifereze în respectiva materie sau nu, iar dacă îşi menţine voinţa de reglementare, atunci trebuie să o facă ab initio, în cadrul unui nou proces legislativ, cu parcurgerea tuturor etapelor sale specifice: înregistrarea unei iniţiative legislative, însoţită de expunerea de motive, solicitarea şi obţinerea avizelor necesare, procedura întocmirii rapoartelor în comisiile de specialitate ale fiecărei Camere, dezbaterile şi votul din fiecare Cameră, potrivit competenţei stabilite de art. 75 din Constituţie", se precizează în motivare.

CCR subliniază că iniţierea noului proces legislativ trebuie să respecte indicaţiile cuprinse în decizia de admitere pronunţată de instanţa constituţională.

"Reluarea aceloraşi soluţii legislative/ texte constatate anterior ca neconstituţionale în cuprinsul propunerii legislative sau comiterea aceloraşi abateri procedurale, care au fost calificate ca vicii de constituţionalitate extrinsecă prin respectiva decizie de admitere, echivalează cu încălcarea art. 147 alin. (4) din Legea fundamentală, referitoare la efectul general obligatoriu al deciziilor Curţii Constituţionale", mai subliniază Curtea.

CCR a admis pe 21 iunie sesizarea PNL şi USR cu privire la modificarea Legii 334/2006 referitoare la finanţarea activităţii partidelor politice şi a campaniilor electorale, constatând că Parlamentul a procedat contrar considerentelor reţinute într-o decizie anterioară a Curţii, în sensul că procesul legislativ pentru adoptarea acestei legi nu a încetat efectiv, ci a continuat prin demararea procedurii de reexaminare.

ŞTIRILE ZILEI
CELE MAI NOI DIN ACTUALITATE
 
StirileTVR.RO PE FACEBOOK
 
  AZI MAINE
BUCURESTI 27°C 27°C
IASI 28°C 29°C
CLUJ 27°C 27°C
CONSTANTA 22°C 24°C
CRAIOVA 28°C 28°C
BRASOV 26°C 26°C
Vezi toate informatiile meteo
CURS BNR - 19 Septembrie 2018, 09:03
 
INDICI BVB
 
INDICE BET
Data: 18-09-2018
Deschidere: 8170.91
Maxim: 8286.98
Mimim: 8165.73
Variatie: 1.42%
FP
0.89
0.11%
TLV
2.31
2.4%
BRD
13.70
0%
SNP
0.34
2.37%
M
26.30
0.38%
TGN
357.50
0.98%
SNG
32.55
3.79%
EL
10.32
0.19%
SIF5
2.15
0.69%
TEL
23.60
1.05%
ARHIVĂ ȘTIRI