Cazul miilor de turiști păgubiți de agenția Omnia modifică legislația. Fără sejururi cumpărate cu un an înainte

19 octombrie 2017, 17:01

Cei 8.500 de turişti care au cumpărat vacanţe de peste 7 milioane de euro de la Omnia Turism caută acum soluţii pentru a-şi recupera banii.

Cert este că există o asigurare de 50 de mii de euro care se va împărţi între clienţi.

Păgubiţii trebuie să urmeze o procedură. Primul pas este să depună un dosar de daune la Omniasig.

Suntem alături de asiguratul nostru şi de persoanele păgubite şi vom depune toate eforturile pentru a soluționa cererile de despăgubire (…) în limita sumei asigurate„. (Sursa: Comunicatul Omniasig Vienna Insurance Group).

Mulţi dintre turiştii păgubiţi au plătit vacanţe cu mai mult de un an avans. Sunt sejururi cu transport inclus, pentru care nu există însă date de zbor. Este o practică pe care autorităţile vor să o interzică.

Nicio agenţie nu va putea să vândă pachete de servicii turistice mai mult de un an de zile. Adică cum s-au vândut în martie 2017 de către Omnia până la sfârșitul anului 2018, noiembrie 2018, când nici nu exista planul de zbor al companiei aeriene
, a subliniat ministrul Turismului, Mircea Titus Dobre.

Ministerul Turismului are deja un proiect cu noile reguli.

Agenţiile vor avea mai multe obligaţii, iar autorităţile speră să prevină fraude de milioane de dolari.

Toţi operatorii vor trebui să transmită o dată la 3 luni mai multe informaţii despre contracte, inclusiv despre cele reziliate.

În acest an au fost mai multe controale la agenţiile de turism. Din cauza neregulilor, 88 de operatori şi-au pierdut licenţa.

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite

Cele mai citite pe aceeași temă