”Casa Verde Fotovoltaice” începe în 19 mai. Regula prin care instalatorii stabileau eligibilitatea pe platformă, eliminată

9 mai 2023, 09:37

Ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor, Barna Tanczos: Procesul este complet digitalizat, totul se încarcă online, reducem astfel birocrația.

Ne aflăm, deja, în perioada de implementare a programului, pentru că pe 2 mai a început înscrierea companiilor care vor instala panourile fotovoltaice. Acele companii care în prealabil trebuie să obţină certificatele de la ANRE. În momentul de faţă sunt peste 250 de companii înscrise în program şi mai sunt câteva sute care aşteaptă de la ANRE emiterea documentelor. Interesul din partea companiilor este unul uriaş. Acest lucru este un lucru bun, pozitiv, pentru că cetăţenii vor avea posibilitatea să aleagă dintre mai multe companii, mai multe oferte, oferte care după aceea se transformă în contracte semnate cu beneficiarii. Interesul nostru este să punem la dispoziţia cetăţenilor cât mai multe opţiuni posibile şi să aleagă cea mai bună variantă din punct de vedere financiar şi tehnic„, a spus Tanczos.

Conform oficialului, pe data de 19 mai, „Casa Verde Fotovoltaice” începe pentru prima euro-regiune, Bucureşti-Ilfov.

Ministrul Mediului a precizat, totodată, că nu va mai fi nevoie de liste preliminare întocmite de către instalatori, cum se întâmpla în anii anteriori.

„O altă modificare faţă de anii trecuţi: nu este nevoie de liste preliminare din partea instalatorilor. Din ce am auzit, în continuare există companii care fac liste. Există în continuare potenţiali beneficiari care se înscriu la companii pe anumite liste. Nu este nevoie de asemenea liste pentru a participa în program. Aplicaţia, în momentul în care se deschide, se deschide pentru toţi cetăţenii, potenţiali beneficiari. După ce se încarcă documentele şi se primeşte confirmarea din partea sistemului că da, aplicaţia a fost încărcată şi este finanţabilă, are posibilitatea să aleagă instalatorul. Într-adevăr, în anii trecuţi, instalatorii făceau listele, le încărcau în sistem, stabileau ordinea pe listă în funcţie de criteriile personale, nu ştiu pe ce criterii. Am eliminat această posibilitate, a fost o soluţia incorectă pentru cetăţeni. Fiecare potenţial beneficiar are posibilitate să încarce cele patru documente în platforma electronică imediat în momentul deschiderii aplicaţiei. După care, în cazul în care aplicaţia a trecut de acest filtru şi este printre cele finanţabile, poate să aleagă între 5, 10, 20 de oferte care vin din partea companiilor care în regiunea respectivă, în judeţul respectiv, în oraşul, în satul respectiv, instalează astfel de sisteme fotovoltaice”, a afirmat Barna Tanczos.

Ministrul Mediului a precizat, totodată, că nu va mai fi nevoie de liste preliminare întocmite de către instalatori, cum se întâmpla în anii anteriori.

„O altă modificare faţă de anii trecuţi: nu este nevoie de liste preliminare din partea instalatorilor. Din ce am auzit, în continuare există companii care fac liste. Există în continuare potenţiali beneficiari care se înscriu la companii pe anumite liste. Nu este nevoie de asemenea liste pentru a participa în program. Aplicaţia, în momentul în care se deschide, se deschide pentru toţi cetăţenii, potenţiali beneficiari. După ce se încarcă documentele şi se primeşte confirmarea din partea sistemului că da, aplicaţia a fost încărcată şi este finanţabilă, are posibilitatea să aleagă instalatorul. Într-adevăr, în anii trecuţi, instalatorii făceau listele, le încărcau în sistem, stabileau ordinea pe listă în funcţie de criteriile personale, nu ştiu pe ce criterii. Am eliminat această posibilitate, a fost o soluţia incorectă pentru cetăţeni. Fiecare potenţial beneficiar are posibilitate să încarce cele patru documente în platforma electronică imediat în momentul deschiderii aplicaţiei. După care, în cazul în care aplicaţia a trecut de acest filtru şi este printre cele finanţabile, poate să aleagă între 5, 10, 20 de oferte care vin din partea companiilor care în regiunea respectivă, în judeţul respectiv, în oraşul, în satul respectiv, instalează astfel de sisteme fotovoltaice”, a explicat ministrul.

Înscrierea în aplicație este foarte simplă, e necesar un număr mic de documente și poate fi făcută de persoanele fizice din data de 19 mai, a dat asigurări preşedintele Administraţiei Fondului pentru Mediu (AFM), Laurenţiu-Adrian Neculaescu.

Înscrierea în program se face în baza unei adrese de mail și aunui cont în platforma AFM.

Noutatea din acest an este înscrierea etapizată în program.

Practic, locuitorii din fiecare regiune în parte vor avea la dispoziţie 3 zile pentru depunerea documentelor.

Prima regiune cu drept de înscriere este regiunea Bucureşti – Ilfov, iar ultima regiune va fi regiunea de Vest, mai exact judeţele Arad, Hunedoara, Caraş Severin şi Timiş.

Persoanele fizice se pot înscrie în noua sesiune a Programului „Casa Verde Fotovoltaice” începând din data de 19 mai şi până pe 26 mai, prin intermediul aplicaţiei informatice dedicate, în timp ce unităţile de cult pot depune dosare de finanţare în perioada 27 iunie, ora 10:00 – 29 iunie, ora 23:59, a anunţat AFM, la începutul acestei luni, într-un comunicat de presă.

Înscrierea solicitantului se face prin completarea unor câmpuri predefinite şi încărcarea documentelor necesare.

Documente necesare solicitantului în vederea aprobării (1) Documentele pe care le încarcă solicitantul persoană fizică în aplicaţie sunt:

a) actul de identitate al solicitantului, valabil la data înscrierii în aplicaţie;

b) certificatul de atestare fiscală privind obligaţiile de plată către bugetul de stat, emis pe numele solicitantului de către organul teritorial de specialitate al Ministerului Finanţelor, în termen de valabilitate la data înscrierii în aplicaţie;

c) certificatul de atestare fiscală privind impozitele şi taxele locale şi alte venituri ale bugetului local, emis pe numele solicitantului de către autoritatea publică locală în a cărei rază teritorială îşi are domiciliul, în termen de valabilitate la data înscrierii în aplicaţie;

d) extras de carte funciară, nu mai vechi de 60 de zile la data înscrierii în aplicaţie, din care să rezulte dreptul de proprietate al solicitantului asupra imobilului construcţie deservit de sistemul de panouri fotovoltaice pentru care se solicită finanţarea; în cazul în care sistemul de panouri fotovoltaice care deserveşte construcţia se amplasează pe teren, se va prezenta, în plus faţă de extrasul de carte funciară aferent construcţiei, extras de Pagina 10 din 26 carte funciară, nu mai vechi de 60 de zile la data înscrierii în aplicaţie, din care să rezulte că solicitantul este proprietar/deţine un drept de folosinţă asupra imobilului teren; acesta poate fi obţinut de solicitant şi în format electronic;

e) copia cărţii funciare colective, din care să rezulte maximum două unităţi individuale trecute pe aceeaşi carte funciară care adunate să fie egale cu 1 (un) întreg, în cazul imobilelor-construcţii, dintre care unele părţi sunt comune, iar restul sunt proprietăţi individuale, pentru care se întocmesc o carte funciară colectivă şi câte o carte funciară individuală.

Bugetul total alocat programului „Casa Verde Fotovoltaice” este de 1,75 miliarde de lei.

Solicitantul persoană fizică se poate înscrie o singură dată în cadrul unei sesiuni. În cazul în care se depun două sau mai multe cereri de finanţare pentru acelaşi imobil identificat cu număr cadastral, este considerată eligibilă prima cerere de finanţare care îndeplineşte criteriile de eligibilitate. Pentru solicitantul persoană fizică, este eligibil proiectul care se implementează la adresa menţionată ca domiciliu în cartea de identitate.

În acelaşi timp, documentele pe care trebuie să le încarce unităţile de cult pentru a obţine finanţare sunt: certificatul de atestare fiscală privind obligaţiile de plată către bugetul de stat, emis pe numele solicitantului către organul teritorial de specialitate al Ministerului Finanţelor, în termen de valabilitate la data înscrierii în aplicaţie; certificatul de atestare fiscală privind impozitele şi taxele locale şi alte venituri ale bugetului local; extras de carte funciară, nu mai vechi de 60 de zile la data înscrierii în aplicaţie, din care să rezulte dreptul de proprietate al solicitantului asupra imobilului construcţie deservit de sistemul de panouri fotovoltaice pentru care se solicită finanţarea; în cazul în care sistemul de panouri fotovoltaice care deserveşte construcţia se amplasează pe teren, se va prezenta, în plus faţă de extrasul de carte funciară aferent construcţiei, extras de carte funciară, nu mai vechi de 60 de zile la data înscrierii în aplicaţie, din care să rezulte că solicitantul este proprietar/deţine un drept de folosinţă asupra imobilului teren; acesta poate fi obţinut de solicitant şi în format electronic.

Şi în cazul unităţii de cult, se admite o singură înscriere în cadrul unei sesiuni, pentru un singur imobil.

Documentele încărcate la momentul înscrierii în aplicaţie nu vor mai putea fi modificate sau reîncărcate ulterior.

Finanţarea se acordă în cuantum de maximum 20.000 de lei, sub condiţia suportării unei contribuţii proprii a beneficiarului de 2.000 de lei.

Suma finanţată de AFM se scade de către instalatorul validat din valoarea totală a facturii, iar diferenţa până la valoarea totală a facturii se suportă de beneficiar din surse financiare proprii.

 

 

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite