Siteul tvr.ro foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptarea politicii de utilizare a cookies. Afla mai multe accesand Politica de cookies Vezi și Politica de Confidenţialitate care face referire la modul în care colectăm, folosim şi partajăm datele dumneavoastră pentru a va oferi serviciile TVR precum şi modul în care folosim platformele sociale.
VIDEO TELEJURNAL

Care variantă este mai bună: călătoria cu trenul sau cu maşina?

Majoritatea şoferilor preferă să urce la volanul propriei maşini. Asta şi pentru că, paradoxal, pe anumite rute e chiar mai ieftin decât cu trenul. Dar, pentru cei care vor să ajungă mai repede la destinaţie şi să nu se enerveze în trafic, trenul a rămas cea mai bună variantă.

13 Octombrie 2013, 21:21 |
Cu trenul sau cu mașina?
EMBED VIDEO LINK CU VIDEO
Embed:
Link:

VIDEO
Cu trenul sau cu mașina?
Cu bilete de tren mai scumpe, dar şi cu drumuri tot mai proaste, ne e din ce în ce mai greu să decidem cu ce plecăm la drum: cu maşina sau cu trenul?

Majoritatea şoferilor preferă să urce la volanul propriei maşini. Asta şi pentru că, paradoxal, pe anumite rute e chiar mai ieftin decât cu trenul. Dar, pentru cei care vor să ajungă mai repede la destinaţie şi să nu se enerveze în trafic, trenul a rămas cea mai bună variantă.

Pentru a fi siguri că iau cea mai bună decizie, şoferii au lăsat calculele din birou şi au urcat la volan, pentru a vedea cum e mai bine: în tren sau cu maşina.

Mihaela a ales ruta cea mai uşoară, cu autostradă. A plecat de dimineaţă din Capitală spre Constanţa şi s-a întors pe aceeaşi rută, după şase ore. Nu a depăşit 70 de kilometri pe oră, aşa că drumul, cu tot cu taxa de pod şi cea de drum, a costat-o 100 de lei. Cu 66 de lei mai puţin decât dacă ar fi mers cu trenul, însă i-a luat ceva mai mult ca timp.

Nu e singura care gândeşte aşa. Cifrele arată că sunt tot mai puţini români care aleg să ia trenul. Dacă în 2010 s-au înregistrat mai bine de 57 de milioane de călători, în 2012, s-a ajuns la 48 de milioane.

Claudiu a parcurs aproximativ 1.100 de kilometri în 16 ore. Drumul l-a costat cam 400 de lei. Costul ar fi fost mai mic dacă infrastructura ar fi fost mai bună şi dacă nu ar fi existat haosul din trafic.

Cursa întreagă a fost Bucureşti-Arad şi înapoi în Capitală. O asemenea rută implică costuri mai mari cu maşina, nu doar financiare, ci şi ca timp. Cu trenul se economisesc şase ore şi aproape 140 de lei.

S-au ieftinit şi carburanţii. Datele Comisie Europene arată că preţul benzinei a atins la finalul lunii trecute cel mai redus nivel înregistrat în 2013, de 1,23 euro pe litru, cu 1,5 eurocenţi sub nivelul minim înregistrat până în prezent. Chiar şi aşa, pe distanţe lungi, trenul e mai ieftin şi mai rapid. Evident, dacă în maşină sunt mai mulţi pasageri, costurile se reduc substanţial.

ŞTIRILE ZILEI
CELE MAI NOI DIN SOCIAL
 
StirileTVR.RO PE FACEBOOK
 
  AZI MAINE
BUCURESTI 27°C 24°C
IASI 26°C 25°C
CLUJ 21°C 18°C
CONSTANTA 21°C 22°C
CRAIOVA 24°C 23°C
BRASOV 25°C 19°C
Vezi toate informatiile meteo
CURS BNR - 20 Mai 2019, 07:55
 
INDICI BVB
 
INDICE BET
Data: 17-05-2019
Deschidere: 8212.27
Maxim: 8263.95
Mimim: 8203.11
Variatie: 0.14%
EL
10.80
1.41%
SNG
34.00
0.15%
TLV
2.13
0.24%
WINE
20.30
2.53%
FP
0.97
0.62%
SNP
0.38
0.13%
TGN
355.00
0.28%
BRD
11.22
0%
M
29.80
1.74%
TEL
20.40
0.99%
ARHIVĂ ȘTIRI