Siteul tvr.ro foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptarea politicii de utilizare a cookies. Afla mai multe accesand Politica de cookies Vezi și Politica de Confidenţialitate care face referire la modul în care colectăm, folosim şi partajăm datele dumneavoastră pentru a va oferi serviciile TVR precum şi modul în care folosim platformele sociale.

Călătoria cu trenul de la București către marile orașe durează mai mult ca acum un deceniu. Ultima achiziție de trenuri noi - în 2003

România nu a profitat de aderarea la Uniunea Europeană la capitolul "infrastructura feroviară". Lipsa de investiții face ca o călătorie de la București la Oradea, de exemplu, să dureze cu aproape 2 ore și jumătate mai mult decât în 2007. Multe din trenurile aflate în circulație au peste 30 de ani vechime, iar liniile de cale ferată sunt, pe alocuri, ruginite.

 

14 Martie 2018, 23:49 (actualizat 14 Martie 2018, 23:54) |
Transportul feroviar, încremenit în timp
EMBED VIDEO LINK CU VIDEO
Embed:
Link:

Un tren care pleacă din gara Cluj spre București ajunge la destinație, în Gara de Nord, după aproape 10 ore. Cu două mai multe decât în 2007. Motivele: restricțiile de viteză impuse din cauza problemelor de infrastructură.

Călătoria cu trenul de la București către marile orașe durează mai mult decât în urmă cu un deceniu.

Viteza medie de circulație a trenurilor a rămas una dintre cele mai mici din Europa: doar 45 de kilometri la oră. Media europeană e de peste 3 ori mai mare. Din acest motiv, până și unii angajați ai CFR evită să mai călătorească cu trenul.

Ultima achiziție de trenuri noi s-a realizat în 2003. Vechimea medie a parcului de locomotive și vagoane ale CFR Călători a ajuns la 30 de ani.

De la 1 martie, CFR Călători a anulat 10 curse. Alte 50 de trenuri au fost scoase din circulație în zilele cu trafic redus, inclusiv de Paști.

Bugetul de anul aceasta nu prevede fonduri pentru achiziția materialului rulant. În schimb, peste un miliard de euro este alocat pentru dezvoltarea și modernizarea infrastructurii feroviare.

Investiția este de aproape două ori mai mare ca în 2017.

Articole pe aceeaşi temă
 
ŞTIRILE ZILEI
CELE MAI NOI DIN ACTUALITATE
 
StirileTVR.RO PE FACEBOOK
 
  AZI MAINE
BUCURESTI 4°C 5°C
IASI 5°C 4°C
CLUJ 1°C 3°C
CONSTANTA 5°C 7°C
CRAIOVA 4°C 8°C
BRASOV 0°C 4°C
Vezi toate informatiile meteo
CURS BNR - 16 Ianuarie 2019, 02:17
 
INDICI BVB
 
INDICE BET
Data: 15-01-2019
Deschidere: 6934.35
Maxim: 7060.24
Mimim: 6771.68
Variatie: 1.82%
TLV
1.63
1.05%
BRD
10.00
1.35%
SNG
28.20
5.3%
FP
0.85
1.51%
SNP
0.30
9.75%
SIF5
2.00
0.5%
TGN
302.00
0.66%
EL
9.54
3.41%
SIF2
1.15
0.34%
SNN
7.79
4.74%
ARHIVĂ ȘTIRI