Călătoria cu trenul de la București către marile orașe durează mai mult ca acum un deceniu. Ultima achiziție de trenuri noi – în 2003

14 martie 2018, 23:49

Un tren care pleacă din gara Cluj spre București ajunge la destinație, în Gara de Nord, după aproape 10 ore. Cu două mai multe decât în 2007. Motivele: restricțiile de viteză impuse din cauza problemelor de infrastructură.

Călătoria cu trenul de la București către marile orașe durează mai mult decât în urmă cu un deceniu.

Viteza medie de circulație a trenurilor a rămas una dintre cele mai mici din Europa: doar 45 de kilometri la oră. Media europeană e de peste 3 ori mai mare. Din acest motiv, până și unii angajați ai CFR evită să mai călătorească cu trenul.

Ultima achiziție de trenuri noi s-a realizat în 2003. Vechimea medie a parcului de locomotive și vagoane ale CFR Călători a ajuns la 30 de ani.

De la 1 martie, CFR Călători a anulat 10 curse. Alte 50 de trenuri au fost scoase din circulație în zilele cu trafic redus, inclusiv de Paști.

Bugetul de anul aceasta nu prevede fonduri pentru achiziția materialului rulant. În schimb, peste un miliard de euro este alocat pentru dezvoltarea și modernizarea infrastructurii feroviare.

Investiția este de aproape două ori mai mare ca în 2017.

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite