Călători opăriți cu antigel clocotit într-un autobuz care face parte din lotul de 30 de autobuze noi livrate Primăriei Capitalei de turcii de la Otokar

21 decembrie 2018, 13:16

783 este singura ruta care leagă Capitala de Aeroportul Internațional din Otopeni. Zeci pe persoane erau în autobuz în jurul orei 7. Călătorii povestesc că în dreptul Arcului de Triumf au auzit un zgomot și, în câteva minute, autobuzul era plin de antigel fierbinte. Se spărsese instalația de încălzire și tot antigelul din radiatoare s-a scurs. Şoferul a oprit imediat şi a început evacuarea pasagerilor.

________________________

Sistemul de încălzire s-a defectat, iar apa s-a scurs din instalaţie. Oamenii, revoltaţi de situaţie, au postat imaginile pe reţelele de socializare.

Autobuzul circula pe ruta 783, între Piaţa Unirii şi Aeroportul Otopeni. Acesta face din lotul de 30 de autobuze noi livrate de turcii de la Otokar. Primăria Capitalei va cumpăra în total 400 de  autobuze în valoare de 100 de milioane de euro plus TVA.

Nu este prima dată când sunt semnalate probleme sau defecţiuni. Unii şoferi s-au plâns că scaunele sunt prea mici şi de lipsa stopurilor în spate, în partea de sus.

STB: Remedierea defecțiunii la autobuzul Otokar se face pe cheltuiala furnizorului

“Ca urmare a informațiilor aparute astazi pe mai multe canale media cu privire la unul dintre autobuzele utilizate în transportul public din Capitală, Societatea de Transport Bucureşti STB SA face următoarele

Autobuzul afectat în acestă dimineață de probleme tehnice la sistemul de încălzire a fost retras imediat din circulatie si trimis catre service-ul OTOKAR. Autobuzele sunt în termenul de garanție, care este, în conformitate cu prevederile contractuale, de 8 ani de la livrare. În această perioadă, toate verificarile si interventiile (manopera, piese de schimb, deplasarea autobuzului la service OTOKAR) se realizează pe cheltuiala furnizorului.

Defecțiunea survenită este una accidentală, cauzată de o fisură la furtunul de alimentare a aerotermei. Pentru a preveni situații similare, service-ul OTOKAR a demarat o acțiune mai amplă, de verificare a acestui aspect la toate autobuzele livrate.

STB SA precizează că niciun călător nu a fost afectat de acest incident.

STB SA regretă incidentul produs și îi asigură pe călători că este unul izolat, iar transportul public se desfășoară în condiții de siguranță.

Facem precizarea că, în situația apariției unor defecte în traseu la autobuze, troleibuze și tramvaie, acestea sunt remediate operativ prin intervenții ale tehnicienilor STB SA sau, după caz, se dispune inlocuirea vehiculelor defecte.

Conducătorii de vehicule au responsabilitatea ca, la identificarea unei neconformități tehnice, să revină pentru remediere la garaj, nefiind permisă ieșirea vreunui vehicul în traseu decât în condiții de siguranță.

Conducătorii de vehicule sunt instruiți, în conformitate cu manualul de exploatare, asupra responsabilităților care le revin: la apariția unui defect de siguranță a circulației, situația este semnalizată la bord, ceea ce obligă salariatul să anunțe de îndată personalul tehnic și să aștepte intervenția tehnică, depanare sau retragere la garaj”, se arată într-un comunicat al Societăţii de Transport Bucureşti.

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite