Siteul tvr.ro foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptarea politicii de utilizare a cookies. Afla mai multe accesand Politica de cookies Vezi și Politica de Confidenţialitate care face referire la modul în care colectăm, folosim şi partajăm datele dumneavoastră pentru a va oferi serviciile TVR precum şi modul în care folosim platformele sociale.
VIDEO BIZIDAY

BiziDay: Socializarea la locul de muncă scade productivitatea

Deşi patronii dau vina pe Facebook, messenger şi e-mail atunci când angajaţii lor nu se concentrează asupra sarcinilor, un recent studiu arată că de fapt nu internetul îi distrage atenţia unui angajat, ci colegii săi. În ultimii ani, socializarea la locul de muncă a fost încurajată din ce în ce mai mult, îndeosebi în mediul corporatist. Însă, chiar şi o discuţie legată de locul de muncă face ca interlocutorii să nu muncească în acel moment, iar astfel, productivitatea scade.

11 Septembrie 2013, 23:18 |
Biziday: Prea multi colegi strica
EMBED VIDEO LINK CU VIDEO
Embed:
Link:

VIDEO
Biziday: Prea multi colegi strica
Dacă prestezi muncă de birou la un calculator conectat la internet, cel mai probabil ai parte în fiecare zi de o explozie informaţională. Primeşti mail-uri peste mail-uri, iar când simţi că nu mai poţi, îţi clăteşti ochii pe Facebook.

Mulţi patroni susţin că socializarea on-line distrage atenţia angajaţilor de la sarcinile de serviciu cu adevărat importante. Însă socializarea faţă în faţă, la locul de muncă poate scădea la fel de mult arată o recentă cercetare realizată de revista americană de management Organization Studies.

Potrivit sudiului, cu cât un angajat lucrează într-un birou mai mare, cu atât şansele ca el să fie deranjat de colegi sunt mai mari. Mai exact, angajaţii din birouri mari se întrerup reciproc de la sarcinile de serviciu cu 30% mai mult decât angajaţii care lucrează în birouri individuale.

Desigur, există şi beneficii ale socializării la birou. Îi ajută pe angajaţi să se destindă şi să lucreze mai bine în echipă. Însă atunci când un angajat trebuie să se concentreze asupra unei sarcini urgente, iar colegii îl întrerup constant chiar şi cu chestiuni legate de locul de muncă, apare o scădere a productivităţii şi a concentrării.

Wall Street Journal scrie că unii angajaţi au inventat semnale prin care îşi anunţă colegii că nu vor să fie deranjaţi. Îşi pun căştile pe urechi în timpul unor sarcini importante, de exemplu, chiar dacă nu ascultă nimic.

Un studiu paralel realizat International Journal of Stress Management arată că un angajat care pierde prea des concentrarea este cu 12% mai obosit, căci trebuie să acopere un volum mare de muncă în mai puţin timp.

 

 

ŞTIRILE ZILEI
CELE MAI NOI DIN SOCIAL
 
StirileTVR.RO PE FACEBOOK
 
  AZI MAINE
BUCURESTI 28°C 29°C
IASI 25°C 27°C
CLUJ 24°C 26°C
CONSTANTA 26°C 27°C
CRAIOVA 29°C 28°C
BRASOV 23°C 24°C
Vezi toate informatiile meteo
CURS BNR - 22 Iulie 2019, 17:53
 
INDICI BVB
 
INDICE BET
Data: 22-07-2019
Deschidere: 9087.58
Maxim: 9106.42
Mimim: 9043.76
Variatie: -0.42%
TLV
2.53
0.2%
SNG
32.50
1.67%
FP
1.08
0.92%
SNP
0.41
0.12%
SIF4
0.65
1.51%
SIF5
2.11
0.94%
SFG
18.90
0.26%
SIF3
0.28
2.44%
EL
11.20
1.32%
TEL
20.90
0.47%
ARHIVĂ ȘTIRI