Berea casei, noua afacere a românilor. În ultimii patru ani s-au înfiinţat 15 microfrabrici de bere artizanală

21 iulie 2017, 14:24

Arnaud Dussaix este francez şi s-a stabilit în România în 1997. A fost ataşat comercial la Ambasada Franţei, apoi director al unui lanţ de supermarketuri. În 2013, şi-a deschis propria afacere. O microfabrică de bere artizanală, la periferia micului Paris, în care a investit peste 150.000 de euro.

“O bere artizanală e o bere cu personalitate, e o bere făcută de oameni cu reţete proprii, e o bere făcută cu multe ingrediente 100% naturale. Adică hamei, malţ, apă şi drojdie”, spune Arnaud Dussaix.

Procesul de fabricaţie al unei beri artizanale poate depăşi o lună şi este de două ori mai lung decât în cazul berilor obţinute pe cale industrială. Din acest motiv şi pretul unei astfel de sticle este de două ori mai mare.

Afacerea lui Arnaud Dussaix nu este o excepţie. Alte 14 microfabrici de bere artizanală s-au înfiinţat în România, în ultimii patru ani. Iar investiţiile depăşesc 1,5 milioane de euro. Cererea pentru această băutură e tot mai mare, spun proprietarii de berării.

“În România, practic, după 1990 au dispărut foarte multe fabrici de bere care produceau genul ăsta de bere artizanală şi ideea noastră a fost să revitalizăm o industrie pe cale de dispariţie”, precizează Laurenţiu Bănescu, preşedintele Asociaţiei Producătorilor de Bere Artizanală din România.

Odată cu înmulţirea microfabricilor de bere a crescut cererea pentru hameiul românesc. Suprafaţa cultivată a ajuns la 257 de hectare, cea mai mare din ultimii şapte ani. Fermierii primesc şi o subvenţie generoasă, 526 de euro la hectar.

Foarte populară în Occident, berea artizanală reprezintă, doar 0,3% din piaţa berii din România. Capacitatea de îmbuteliere este de 50.000 de hectolitri, iar reprezentaţii industriei estimează o creştere cu 25% în următorii 2-3 ani.

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite