Siteul tvr.ro foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptarea politicii de utilizare a cookies. Afla mai multe accesand Politica de cookies Vezi și Politica de Confidenţialitate care face referire la modul în care colectăm, folosim şi partajăm datele dumneavoastră pentru a va oferi serviciile TVR precum şi modul în care folosim platformele sociale.

Bătălia temelor pentru acasă. Iată cum diferă sistemele de educaţie în lume

Între marile polemici din educaţie: trebuie să existe teme pentru acasă şi dacă da, cât este prea mult?  Analize ale experţilor în educaţie arată că mai multe teme pentru acasă nu înseamnă neapărat o educaţie mai bună. Ministrul Educaţiei, Mircea Dumitru, declară că dă un ordin care să reglementeze câte ore poate şi trebuie să lucreze la teme un elev în afara şcolii.

28 Noiembrie 2016, 11:57 (actualizat 28 Noiembrie 2016, 12:36) | de Liliana Teică |
Teme pentru acasă

Mai multe teme pentru acasă nu înseamnă neapărat o educaţie mai bună, iar studii recente arată şi de ce.

Timpul îndelungat acordat de elevii din şcoala primară şi din gimnaziu temelor de acasă este direct legat de scăderea performanţei şcolare, susţin experţii, conform unui studiu publicat anul trecut în Journal of Educational Psychology.
Un elev ar trebui să petreacă pe zi făcând teme 60-70 de minute, elevii care petrec mai mult de 100 de minute/zi pentru realizarea temelor au avut rezultate mai slabe decât cei care au petrecut mai puţin timp - susţine unul dintre conducătorii studiului, profesorul Javier Suarez-Alvarez.

Şi rezultatele unei analize, făcută de compania britanică Pearson Education în anul 2014, care a luat în considerare timpul petrecut de elevi la şcoală şi volumul temelor pentru acasă pe săptămână, precum şi cheltuielile pentru educaţie, în mai multe ţări ale lumii, arată acelaşi lucru. Performaţa sistemului de educaţie nu este legată de un timp mai îndelungat acordat temelor pentru acasă.

În noiembrie 2016, o şcoală primară din Marea Britanie a eliminat cu totul temele pentru acasă, considerate prea stresante atât pentru elevi, cât şi pentru părinţi. Aceştia au decis prin vot ca timpul alocat temelor pentru acasă să fie să fie folosit pentru lectură.

Finlanda, cele mai puţine teme pentru acasă

Finlandezii cred că o bună educaţie este esenţială în viaţă. Nu doar pentru că asigură succesul în carieră, dar determină şi felul în care eşti perceput social. În Finlanda se consideră că şcolile consolidează comunitatea şi dau identitate cetăţenilor, iar profesorii finlandezi sunt cotaţi ca fiind printre cei mai buni din lume.

Să încercăm să facem mai puţin....important este să ne asigurăm că şcoala este un loc unde elevii să descopere cine sunt şi ce pot face - spune dr.Sahlberg, director general al Centrului pentru Mobilitate Internaţională din Finlanda.

Finlanda cheltuieşte anual 9025 de dolari pentru şcolarizarea fiecărui elev, iar în privinţa sistemului de educaţie, analiza cotează Finlanda pe locul 5 în lume.

Copiii merg la şcoală la 7 ani, învaţă 4 ore pe zi, 5 zile pe săptămână şi pentru temele de acasă lucrează 2.8 ore pe săptămână. În restul timpului, după orele de şcoală, elevii sunt antrenaţi în activităţi educaţionale sponsorizate de şcoli, pentru că finlandezii cred că o bună parte din procesul de învăţare trebuie să se facă în afara şcolii.

Nu se dau examene până la vârsta de 16 ani.

Şcolarizarea este gratuită, iar mesele la şcoală sunt subvenţionate.

Coreea de Sud, locul 1 în privinţa sistemului de educaţie

Şi în 2015, Coreea de Sud are cel mai bun sistem de educaţie din lume, din două motive. În primul rând, sud-coreeni cred că trebuie să muncească din greu. Copiii petrec cinci sau şase zile pe săptămână la şcoală şi în toate domeniile primesc o educaţie solidă. În al doilea rând, Coreea de Sud cheltuieşte mai mult de 11 miliarde de dolari pe an pentru învăţământ, adică 7820 de dolari pe an pentru fiecare elev. În consecinţă, aproape 100 % din populaţie este alfabetizată.

Se pune multă presiune pe copii, începând de la primele examene şi până la terminarea liceului, ei ştiu că viitorul lor depinde de acestea - spune prof. Stacy Bremmer.

Elevii lucrează acasă 2.9 ore săptămânal.

Japonia, etica muncii şi multă tehnologie

Aceasta este combinaţia care a dus sistemul de educaţie japonez pe locul 2 în lume.

Elevii lucrează pentru temele de acasă doar 3.8 ore săptămânal, dar la şcoală copii au acces la mai multe tehnologii decât oriunde în lume, ceea ce le dă abilitatea de a găsi răspunsuri la cele mai grele probleme.

De asemenea, în Japonia se pune mare accent pe activităţile extracurriculare: sporturile, şahul şi alte asemenea cluburi au dovedit faptul că îmbunătăţesc valoarea educaţională a sistemului şcolar. În Japonia aproape toţi elevii participă la cel puţin un astfel de club, iar de curăţenia în şcoli sunt responsabili şi elevii şi profesorii.

Se dau teme mai grele pentru acasă, în timpul vacanţei de vară.

Statele Unite, cea mai mare sumă pentru şcolarizarea unui elev

Elevii americani lucrează acasă 6.1 ore săptămânal. SUA se află pe locul 17  în privinţa sistemului de educaţie. Nu există un curriculum naţional, dar în toate statele americanii pun preţ pe instrucţia în arte, pe laboratoarele de ştiinţă şi pe consilierea şcolară, considerate nu un lux, ci esenţiale în educaţie.

Statele Unite alocă anual 11.732 de dolari anual pentru educaţia fiecărui elev din şcoala primară, mai mult decât oricare alt stat al lumii.

Marea Britanie

Se află pe locul 6 în privinţa sistemului de educaţie.

Conform reglementărilor introduse în anul 1998, şcolilor primare din Marea Britanie li s-a indicat să nu dea teme pentru acasă care să le ia mai mult de 1 oră pe săptămână copiilor între 5 şi 7 ani şi câte o jumătate de oră pe zi pentru copii între 7-11 ani.   În realitate, studiul Pearson Education arată că elevii britanici din învăţămâmntul primar şi gimnazial lucrează acasă în medie 4.9 ore săptămânal.


În Franţa, pe locul 23 în privinţa sistemului de educaţie, elevii lucrează acasă 5.1 ore săptămânal.

În Australia, pe locul 15 în privinţa sistemului de educaţie, elevii lucrează acasă 6  ore săptămânal.

În Italia, pe locul 25 în privinţa sistemului de educaţie, elevii lucrează acasă 8.7 ore săptămânal.

În Rusia, pe locul 13 în privinţa sistemului de educaţie, elevii lucrează acasă 9.7 ore săptămânal.


În privinţa sistemului de educaţie, studiul Pearson arată că naţiunile asiatice continuă să surclaseze toate celelalte ţări. Coreea de Sud conduce în topuri şi este urmată de Japonia, Singapore şi Hong Kong. În toate aceste ţări sistemele de educaţie răsplătesc efortul mai mult decât inteligenţa moştenită, se dau puţine teme pentru acasă, se obţin rezultate foarte bune în privinţa unei culturi solide şi a responsabilizării elevilor şi există o largă implicare a comunităţii în procesul de educaţie.

surse

edudemic.com

fairreporters.net

uk.businessinsider.com

Articole pe aceeaşi temă
 
ŞTIRILE ZILEI
CELE MAI NOI DIN SOCIAL
 
StirileTVR.RO PE FACEBOOK
 
  AZI MAINE
BUCURESTI 34°C 29°C
IASI 34°C 25°C
CLUJ 32°C 25°C
CONSTANTA 30°C 28°C
CRAIOVA 34°C 30°C
BRASOV 31°C 26°C
Vezi toate informatiile meteo
CURS BNR - 27 Iunie 2019, 12:01
 
INDICI BVB
 
INDICE BET
Data: 27-06-2019
Deschidere: 8649.8
Maxim: 8700.74
Mimim: 8648.21
Variatie: 0.22%
TLV
2.35
0.42%
BRD
12.42
0.32%
EL
11.25
0.9%
SNG
31.90
0.31%
SNP
0.39
0.52%
FP
1.04
0.96%
TBM
0.32
10.86%
TGN
352.00
0.57%
TEL
21.00
0.48%
SIF3
0.27
0.37%
ARHIVĂ ȘTIRI