ANALIZĂ Începe construcția autostrăzii A7, cu fonduri europene. Dacă nu e gata până în 2026, România pierde banii din PNRR

Construcția autostrăzii A7 Ploiești-Pașcani, una dintre cele mai așteptate investiții în infrastructură, poate să înceapă. Deocamdată pe un singur lot, Mizil-Pietroasele, cu o lungime de aproape 29 de km. Toată autostrada, ce va avea 320 kilometri, trebuie să fie gata până în 2026. În caz contrar, România pierde banii europeni alocați prin PNRR.

07 Iunie 2022, 19:12 (actualizat 07 Iunie 2022, 20:36) Știrile TVR |

Șoferii așteaptă, de mulți ani, construcția unei șosele moderne care să lege Muntenia de Moldova și să fie o alternativă sigură și rapidă la DN 2. Primul șantier al autostrăzii A7 Ploiești-Pașcani poate să înceapă vara aceasta.

Licitația pentru selecția unui constructor pentru lotul Mizil-Pietroasele a început în urmă cu un an. Dar, din cauza unei contestații și a altor proceduri birocratice, abia acum a fost semnat contractul. Segmentul de drum va avea o lungime de aproape 29 de km și are că termen de finalizare 2024.

Tot azi, a fost semnat și contractul de finanțare pentru întregul tronson Ploiești-Buzău, în valoare de peste 3,8 miliarde lei.

Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor: „Trebuie să finalizăm tot ce ține de A7 prin PNRR, și anume de la Ploiești la Pașcani, până la finalul anului 2026.

Compania de drumuri și-a propus să semneze contractele de execuție și pentru restul de 12 loturi ale autostrăzii Ploiești-Pașcani până la finalul anului. Cei 320 de kilometri trebuie să fie gata până în 2026. În caz contrar, România pierde banii europeni din Planul Național de Redresare și Reziliență.

Ionuț Ciurea, director executiv, Asociaţia Pro Infrastructura: „Încă este posibil. Însă avem o șansă mică, teoretică, pentru a fi gatatoată. Pentru că, deocamdată, procedurile de licitație sunt înaintate doar până la Focșani. De la Focșani la Bacău, respectiv de la Bacău la Pașcani, încă nu avem licitații lansate.”

Când va fi gata, autostrada A 7 va avea, printre altele, perdele forestiere și 184 de puncte de încărcare a mașinilor electrice. Distanța de la Ploiești la Pașcani va putea fi parcursă în două ore și 30 de minute, de peste două ori mai repede decât acum.

Până când va fi gata autostrada Ploiești-Pașcani, rămânem cu DN 2, cea mai periculoasă șosea din țară, cu mai multe configurații: o bandă pe sens cu acostament lărgit, două benzi pe sens și sistemul experimental de circulație 2+1.

Articole pe aceeaşi temă
 
ŞTIRILE ZILEI
CELE MAI NOI DIN ACTUALITATE
 
StirileTVR.RO PE FACEBOOK
 
  AZI MAINE
BUCURESTI 6°C 3°C
IASI 4°C 4°C
CLUJ 4°C 5°C
CONSTANTA 7°C 6°C
CRAIOVA 5°C 2°C
BRASOV 5°C 5°C
Vezi toate informatiile meteo
TVR +
Canalul TVR YouTube
ARHIVĂ ȘTIRI