Băiatul care și-a ucis bunica în urmă cu patru luni ar putea merge la școală cu un însoțitor permanent. Părinții colegilor nu îl vor alături de copiii lor

2 octombrie 2018, 09:05

 

Alexandru Ursu a aflat de dimineață că fiica lui ar putea fi colegă cu băiatul care și-a omorât bunica.A plecat direct la Inspectoratul Școlar, supărat că siguranța copiilor ar putea fi pusă în pericol. La fel au făcut și alți părinți. Vor explicații.

„Ca părinte normal că e ceva frustrant, dar nu poți să îi refuzi unui copil dreptul la educație, da, deci nu putem fi nici radicali. Unii au spus că își vor retrage copiii.”

„Noi nu suntem aici să facem zid să nu vină un copil în școală și să nu îl integrăm, ci suntem aici să găsim o soluție cât mai bună și pentru noi să ne protejăm copiii. El nu poate să vină la o școală după ce a comis o crimă violentă și să ne facem că nu s-a întâmplat nimic.”

Expertiza psihiatrică arată că după ce a comis crima băiatul poate învăța într-o școală normală, dar și acasă. De patru luni, părinții caută o soluție pentru că băiatul de clasa a patra, dar și fratele lui dintr-a doua, să meargă din nou la scoală și să uite coșmarul.

În luna mai, băiatul de 9 ani din București și-a omorât bunica. A înjunghiat-o cu mai multe lovituri de cuțit, într-un moment de furie, după ce femeia îl certase. Speriat, fratele mai mic a sunat la 112. După momentul crimei și cei doi copii au fost cazați la un centru maternal, cea mai apropiată e Școala numărul 6, însă părinții nu își doresc ca cei mici să învețe acolo.

Mama optează pentru învățământ de masă, în timp ce tatăl își dorește învățământ la domiciliu. Inițial, părinții i-au înscris pe cei doi frați la școala nr. 45. Unul dintre ei nu a putut fi înscris pentru că nu erau locuri libere. Și cum părinții și-au dorit ca cei mici să învețe împreună, au încercat să îi mute la școala numărul 5. Inspectoratul Școlar spune însă că au venit prea târziu. Școala numărul 5 a refuzat transferul respectiv din cauza termenelor care erau depășite la momentul acela.

Terapeuții susțin că, deși a comis o crimă, copilului nu-i poate lua nimeni dreptul la educație. Este normal să fie integrat într-o școală să fie monitorizat într-un mod discret, dar permanent, însă nu exclus din colectivitate. În zilele următoare, inspectorii și directorii se vor întâlni ca să stabilească unde vor învață cei doi frați.

Specialiștii de la Protecția Copilului le-au dat părinților recomandări pentru școlarizare, însă aceștia nu au ținut cont de ele. Tatăl copiilor nu a dorit să comenteze situația.

Psihologul Iris Gogorici a vorbit despre acest caz în emisiunea Perfect Imperfect.  Empatia se educă, grija față de ceilalți se educă, apare foarte târziu în viață, asta însemnând undeva după 10 ani, conștiința de ceilalți, conștiința că și ceilalți simt durere, bucurie. Capacitatea de a gândi abstract, de a putea folosi niște concepte abstracte viață, moarte, bine, rău. Moartea nu este o chestiune pe care un copil să o poată înțelege. Capacitatea de a gândi abstract apare târziu în viață, undeva în jurul vârstei de 12 ani, după 10 ani, explică psihologul Iris Gogorici.

Oana Martha Igrișan, unul dintre părinții care care au copii la Școala Nr. 5, spune că a fost deranjată de faptul că s-a făcut un transfer de responsabilitate de la o instituție către niște persoane fără competență.  Noi suntem părinți, când am primit această veste nu am fost mânați decât de frică. Este firesc, ne-am dus speriați: ce se va întâmpla cu copiii noștri ? Nimeni nu ne-a explicat: copilul poate fi integrat? Copilul vine cu psiholog însoțitor?

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite