Avionul care transporta în Belgia un pacient cu arsuri grave s-a defectat și s-a întors din drum. Pacientul a fost dus la Spitalul Floreasca

28 ianuarie 2021, 18:28

Pacientul a suferit arsuri grave după ce s-a electrocutat la Constanța, iar ulterior a fost transportat la Iași cu un elicopter. De o săptămână, el aștepta să fie transferat în Belgia.

Inspectoratul General de Aviaţie (IGAv) a transmis, joi, precizări despre misiunea de transfer în Belgia.

„Misiunea a fost planificată să se desfăşoare ieri, 27.01.2021, dar a fost anulată din cauza condiţiilor meteo nefavorabile. Astăzi, 28.01.2021, începând cu ora 08.00, avionul Piper PA-42 Cheyenne III aflat în dotarea IGAv, echipat pentru misiuni SMURD, a decolat de la Bucureşti pentru transferul unui pacient cu arsuri prin electrocuţie, de la Iaşi la Bruxelles, Belgia. Odată preluat pacientul de la unitatea spitalicească din Iaşi, în planul derulării misiunii de transfer era prevăzută o aterizare la Timişoara, în vederea alimentării aeronavei. După decolarea de la Timişoara, piloţii IGAv au constatat functionarea necorespunzătoare a instalaţiei de presurizare a cabinei avionului şi astfel misiunea de zbor a fost anulată”, a transmis joi IGAv.

Sursa citată a precizat că misiunea de transfer în Belgia nu putea fi executată în siguranţă, fiind necesar zborul la o altitudine mare, aceasta putând pune în pericol vieţile celor aflaţi la bord, pacient şi personalul navigant reprezentat de piloţi şi echipa medicală.

„Dat fiind faptul că zborul la o altitudine optimă, de siguranţă nu reprezenta niciun risc, a fost luată decizia transferului pacientului la Bucureşti. Pentru continuarea îngrijirilor medicale care se impun, pacientul va fi internat la Spitalul Clinic de Urgenţă Floreasca, la secţia de chirurgie plastică şi reparatorie”, a mai transmis IGAv.

Sursa citată menţionează că avionul a fost recepţionat în data de 28.12.2020, după lucrări de reparaţii capitale la un motor, revizie majoră la celalalt motor şi lucrări periodice după 100 de ore de zbor, nefiind făcute reparaţii la instalaţia de presurizare a avionului.

Din momentul recepţionării, aeronava a zburat 40 de ore şi a îndeplinit 3 misiuni SMURD, dintre care 2 externe şi 1 pe teritoriul României, nefiind întâmpinate probleme de natură tehnică, adaugă sursa citată.

 

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite