Avioanele contrabandiștilor, greu de localizat pe radar

12 august 2021, 20:57

La aproape o săptămâna de la incident, armata informează că a analizat toate datele furnizate de radare și nu a descoperit indicii că spațiul aerian al României a fost utilizat ilegal de avionul ucrainean. MApN recunoaște însă că în anumite condiții, în funcție de relief, de înălțimea la care zboară și de timpul petrecut în spațiul aerian al României, avioanele mici sunt dificil de detectat, lucru confirmat și de specialiști.

Zborurile cu avioane mici, la înălţimi mici sunt foarte greu de descoperit de mijloacele de radiolocaţie. Sunt antrenaţi cei de la radiolocaţie să descopere şi ţinte la înălţime mică, dar mijloacele de cercetare şi supraveghere au şi ele limită„,  spune gl. (r.) Ștefan Dănilă, fost șef al Statului major al Apărării.

Avionul ucrainean care a intrat ilegal în România în urmă cu 5 zile a fost văzut și auzit de polițiștii de frontieră aflați în patrulare. Aceștia au alertat atât autoritățile din România cât și pe cele din țara vecină. Aparatul a putut fi interceptat de un MIG 29 abia la întoarcerea în Ucraina, după ce a stat ilegal în România în jur de 45 de minute.

În ultimii ani, armata română a detașat în zonele cu probleme radare mobile, zeci de oameni și elicoptere care să intercepteze avioanele ușoare. De foarte multe ori însă, după venirea militarilor, în zonă nu s-a mai înregistrat nicio mișcare.

Din păcate, de multe ori, lucrurile acestea se derulează şi cu acceptul şi cooperarea unor locuitori şi din cauza asta sunt reţele de trafic în zonele de frontieră.”, spune gl. (r.) Ștefan Dănilă, fost șef al Statului major al Apărării)

Cum contrabanda cu țigări la frontiera României este o afacere de milioane de euro, cei care se ocupă cu asta folosesc de la cărăuși și căruțe, până la drone, motodeltaplane, elicoptere și avioane.

 

 

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite