Siteul tvr.ro foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptarea politicii de utilizare a cookies. Afla mai multe accesand Politica de cookies Vezi și Politica de Confidenţialitate care face referire la modul în care colectăm, folosim şi partajăm datele dumneavoastră pentru a va oferi serviciile TVR precum şi modul în care folosim platformele sociale.
VIDEO TELEJURNAL

Aviatorii critică master planul pentru Transporturi

Specialiştii în aviaţie au criticat de la cap la coadă master planul de transport care prevede investiţiile în următorii 30 de ani în domeniu. Actul e bazat pe date greşite, spun ei, iar aeroportul Băneasa dispare după 2020. Ministrul Transporturilor promite să ţină cont de observaţiile aviatorilor şi cere explicaţii celor care au întocmit documentul referitor la aeroportul Băneasa.

15 Octombrie 2014, 18:18 (actualizat 15 Octombrie 2014, 20:55) |
Principala obiecție: datele greșite
EMBED VIDEO LINK CU VIDEO
Embed:
Link:

În master planul de transport, document obligatoriu pentru toate guvernele, aeroportul Băneasa mai primeşte o lovitură după ce, în 2012, a fost transformat în aeroport de business - adică un aerodrom destinat doar avioanelor de mici dimensiuni. Acum, este pus pe picior de egalitate cu aeroportul privat Tuzla, de pe care zboară în special elicoptere.

"În situaţia de azi apare aeroportul Bucureşti Băneasa şi în anul 2020 nu mai este pe hartă aeroportul Băneasa. L-am închis între timp? Ca să ştim de pe acum, că acum e şi Romaero, sunt şi investiţii în curs...", a afirmat reprezentantul Aviaţiei Generale la dezbaterea publică.

Master planul a fost criticat de piloţi, patroni de companii şi directori de aeroporturi pentru că e întocmit pe baza unor date greşite. De exemplu, în master plan scrie că aeroportul din Otopeni are 65 de poziţii de parcare a aeronavelor. În realitate, sunt doar 43.

Totuşi, aviatorii au acceptat promisiunea ministrului că anumite lucruri din masterplan vor fi modificate înainte de a fi aprobat de guvern.

Master Planul General de Transport este un document strategic, care va sta la baza planificării investiţiilor în transporturi pentru perioada 2014 - 2030. Este un document obligatoriu, fără de care nu vor putea fi accesate fondurile structurale pentru transporturi în perioada 2014 – 2020. Ministerul Transporturilor îl va utiliza ca instrument suport în procesul de planificare a investiţiilor în infrastructura de transport.

Pentru sectorul aerian, obiectivele strategice sunt: dezvoltarea infrastructurii specifice de transport aerian - platforme, căi de rulare, piste, dezvoltarea/modernizarea de terminale noi/existente de călători, precum şi a unor terminale cargo în zonele cu potenţial de dezvoltare economică, achiziţionarea echipamentelor specifice siguranţei transportului aerian şi dezvoltarea elementelor de infrastructură care au un impact redus asupra mediului înconjurător.

ŞTIRILE ZILEI
CELE MAI NOI DIN ACTUALITATE
 
StirileTVR.RO PE FACEBOOK
 
  AZI MAINE
BUCURESTI 34°C 35°C
IASI 34°C 33°C
CLUJ 30°C 27°C
CONSTANTA 29°C 30°C
CRAIOVA 33°C 33°C
BRASOV 30°C 28°C
Vezi toate informatiile meteo
CURS BNR - 15 August 2018, 06:50
 
INDICI BVB
 
INDICE BET
Data: 14-08-2018
Deschidere: 8095.38
Maxim: 8126.39
Mimim: 8077.73
Variatie: -0.14%
TLV
2.33
0.43%
SNP
0.32
0.93%
BRD
13.60
0.15%
SNG
32.05
0.31%
FP
0.89
0%
TGN
332.00
2.06%
EL
10.20
2.63%
SNN
7.36
1.6%
SIF5
2.08
0.24%
CMP
0.93
2.75%
ARHIVĂ ȘTIRI