Avem nevoie de istorie și geografie? Ioan Aurel Pop: Este o mare eroare să credem că introducând false materii noi, am putea înlocui disciplinele tradiționale. Cristache: Unii profesori nu vor să le dispară catedrele

Intenția Ministerului Educației de a comasa orele de istorie și geografie generează dezbateri aprinse în spațiul public între oficialii din educație, părinți și elevi, dar și în rândul unor personalități marcante din mediul academic!

08 Ianuarie 2021, 11:28 (actualizat 08 Ianuarie 2021, 16:00) |
Avem nevoie de istorie si geografie
EMBED VIDEO LINK CU VIDEO
Embed:
Link:

Numeroși oameni de cultură sunt îngrijorați că cele două materii ar putea dispărea, odată cu planul cadru de lucru gândit de Ministerul Educației și Cercetării. “Fără istorie și geografie, viitorii elevi vor crede că în America Latină se vorbește latina”, spune revoltat Ioan Aurel Pop, președintele Academiei Române.

Ministerul Educației a propus mai multe variante în ceea ce privește planul-cadru de lucru pentru următorii ani școlari.

Unul dintre ele prevede dispariția materiei “Limba latină”, precum și reducerea orelor de fizică, chimie, biologie, geografie și istorie. Elevii au păreri împărțite. Unii consideră că istoria și geografie trebuie să fie studiate, deoarece fac parte din cultura generală a oricărui individ. Alții văd situația în mod diferit.

Pe de altă parte, mulți părinți și elevi sunt nemulțumiți de numărul mare de ore prevăzut în curiculă, la care se adaugă timpul alocat temelor. Ei spun că educația trebuie să fie centrată pe elev și că trebuie gândită o programă care să le permită copiilor să aibă cultură generală.

Iulian Cristache, președintele Federației Asociațiilor de Părinți din România: Să nu credeți că cineva gândește 100% în sprijinul elevului. Unii dintre dumnealor, și nu vreau să generalizez, nu vor să dispară catedrele la care dânșii predau. Noi tot discutăm despre programe, despre soluții (...) că avem un număr de elevi la clase care acum depășește cu mult numărul admis,   profesorii nu trebuie să își facă probleme că își vor pierde catedrele și disciplinele.

În schimb, oamenii de cultură insistă pe ideea că viitoarele generații trebuie să aibă cunoștințe de istorie sau geografie. Altfel, școala românească vă scoate generații de elevi cu lacune tot mai mari.

Acad. prof. univ.dr. Ioan Aurel Pop, președintele Academiei Române: În scoală, elevul trebuie să învețe să se orienteze în spațiu și în timp. În afară de matematică, fizică, chimie, biologie este fundamental să se orienteze în viața. Și asta se întâmplă de când este omul om. Este fundamental să se orienteze în spațiu și timp. Atunci dacă noi credem că introducând false materii noi, cum sunt propunerile de acum legate de educație igienică, sexuală, nutriție, educație bancară, financiară, educație pentru circulația pe drumurile  publice, pentru protecția mediului și mai știu eu câte educații, ar putea înlocui disciplinele tradiționale, este mare eroare.

Prof. univ. dr. Daniel David, rectorul Universității Babeș-Bolyai:  Haideți mai bine să analizam modelele europene și în cadrul opțiunilor pe care le avem acolo, să vedem spre ce mergem. Adică să optăm pentru arii curriculare sau pe teme foarte mari sau să rămânem cu păstrarea lor în domenii foarte bine definite. Eu cred că asta trebuie să fie abordarea, nu să ne batem pe cine strigă mai tareși cine își poae proteja cît mai multe disciplene ca să nu fie comasate în teme foarte generale.

În tot acest timp, Ministerul Educației și Cercetării dă asigurări că materiile istorie și geografie nu vor dispărea din programa școlară și că nu se vor comasa.

 

 

Articole pe aceeaşi temă
 
ŞTIRILE ZILEI
CELE MAI NOI DIN ACTUALITATE
 
StirileTVR.RO PE FACEBOOK
 
  AZI MAINE
BUCURESTI 5°C 7°C
IASI 4°C 4°C
CLUJ 3°C 6°C
CONSTANTA 7°C 12°C
CRAIOVA 4°C 6°C
BRASOV 4°C 7°C
Vezi toate informatiile meteo
TVR +
Canalul TVR YouTube
TVR65
ARHIVĂ ȘTIRI