Autostrăzi puține, furt la drumul mare. În joc sunt vieți, după ce dispar sistematic garduri de protecție sau elemente reflectorizante

7 august 2020, 20:43

Pe Autostrada Soarelui, extrem de aglomerată în această perioadă, sunt porțiuni întregi fără garduri de protecție. Un adevărat pericol pe o șosea de mare viteză. Și nu e singura.

Într-un răspuns pentru Știrile TVR, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere precizează că, din ianuarie 2019 și până în iunie 2020, hoții au furat de pe A1, A2, A3 și A4, în mod repetat, gardurile de protecție, elementele reflectorizante, stâlpii de susținere ai indicatoarelor sau panourile parazăpezi.

În ultimul an și jumătate, Autostrada A2 a fost cel mai des ținta hoților. Pe mai multe sectoare ale acestui drum de mare viteză pagubele se ridică la peste 400 de mii de lei.

Cele mai mici daune, sub 10 mii de lei, au fost provocate de hoți pe A3.

Dar, dincolo de bani, în joc sunt viețile omenești care ar putea fi pierdute într-o fracțiune de secundă, în lipsa elementelor de siguranță.

Furturile au loc în condițiile în care tronsoane întregi de autostradă sunt păzite. Pentru unele sectoare, contractele pe anul acesta și pe o parte din anul următor însumează aproape 10 milioane de lei.

Reprezentanții Companiei de Administrare a Infrastructurii exclud posibilitatea unor raportări false și precizează că în fiecare caz a fost sesizată Poliția Autostrăzi.

Singurele sectoare de autostradă dotate cu supraveghere video sunt A1, pe 43 de kilometric, și A2 pe 52 de kilometri.

Reprezentanții CNAIR spun că arma de luptă cu hoții de pe șoselele de mare viteză rămân în continuare contractele de pază fixă și mobilă.

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite