Siteul tvr.ro foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptarea politicii de utilizare a cookies. Afla mai multe accesand Politica de cookies Vezi și Politica de Confidenţialitate care face referire la modul în care colectăm, folosim şi partajăm datele dumneavoastră pentru a va oferi serviciile TVR precum şi modul în care folosim platformele sociale.

Autostrăzi fără sfârșit, probleme fără sfârșit - neînțelegeri între contractori și subcontractori, birocrație, plăți întârziate

România își propune anul acesta 135 de km noi de autostradă, după ce în 2019 autoritățile au dat în folosință mai puțin de 50. De vină pentru întârzieri ar fi neînțelegerile dintre contractori și subcontractori, a concluzionat ministrul Transporturilor, care a vizitat șantierul autostrăzii Transilvania. Vineri, constructorii lotului 1 al autostrăzii Sebeş - Turda au anunțat încă un termen de finalizare - al patrulea!

11 Ianuarie 2020, 11:56 (actualizat 11 Ianuarie 2020, 18:18) |
Autostrăzi fără sfârșit
EMBED VIDEO LINK CU VIDEO
Embed:
Link:

2016, decembrie 2019, iunie 2020, iar acum decembrie 2020. Sunt termenele de predare înaintate până acum de constructorul lotului 1 al autostrăzii Sebeş -Turda. E a patra tentativă de finalizare a proiectului!

Ministrul Transporturilor a vizitat șantierul și a confirmat că lucrările de execuție au depășit 80%, dar mai sunt multe de făcut.

Se întârzie din cauza datoriilor pe care le au firmele contractoare către subcontractori. Pentru evitzarea acestor situații, pe viitor, aceștia din urmă ar putea fi plătiți direct de Compania de Administrare a Infrastructurii Rutiere.

Cei doi antreprenori care s-au angajat să finalizeze cele două loturi ale autostrăzii Sebeș-Turda au adunat datorii de aproape 50 de milioane de lei față de zeci de subcontractori. După ce va plăti aceste restanțe, compania de drumuri va reține banii de la câștigătorii licitațiilor.

Întârzieri sunt și pe tronsonul Iernut-Chețani al autostrăzii Transilvania. Lucrările ar putea fi gata cel mai devreme la vară.

Cât privește al doilea tronson, Chețani-Câmpia Turzii, șansele sunt foarte mici ca să fie deschis traficului anul acesta. Constructorul este la un pas de faliment, iar lucrările sunt gata în proproție de doar 31%. Datoriile către subcontractanți și furnizori se ridică la 8 milioane de lei.

Reprezentanții companiilor care au câștigat licitațiile susțin că nu sunt plătiți la timp de guvern. În plus, acuză că pierd bani și timp din cauza birocrației.

ONG-urile care se ocupă de infrastructură cred că nici anul acesta nu vor fi gata cei peste 100 de kilometri noi promiși.

În 2019, autoritățile au promis 180 de km. Au dat în folosință doar 43.

ŞTIRILE ZILEI
CELE MAI NOI DIN ACTUALITATE
 
  AZI MAINE
BUCURESTI 11°C 10°C
IASI 8°C 9°C
CLUJ 6°C 6°C
CONSTANTA 8°C 9°C
CRAIOVA 13°C 12°C
BRASOV 8°C 8°C
Vezi toate informatiile meteo
CURS BNR - 25 Ianuarie 2020, 03:27
 
INDICI BVB
 
INDICE BET
Data: 23-01-2020
Deschidere: 10131.77
Maxim: 10231.21
Mimim: 10131.77
Variatie: 0.87%
TLV
2.63
0.57%
SNG
37.15
0.8%
FP
1.30
1.95%
SNP
0.45
0.45%
EL
10.75
0%
BRD
16.32
1.87%
DIGI
34.40
0.58%
SIF3
0.45
2.04%
TGN
331.00
1.67%
SNN
14.98
0%
ARHIVĂ ȘTIRI