Autostrăzi fără sfârșit, probleme fără sfârșit – neînțelegeri între contractori și subcontractori, birocrație, plăți întârziate

11 ianuarie 2020, 11:56

2016, decembrie 2019, iunie 2020, iar acum decembrie 2020. Sunt termenele de predare înaintate până acum de constructorul lotului 1 al autostrăzii Sebeş -Turda. E a patra tentativă de finalizare a proiectului!

Ministrul Transporturilor a vizitat șantierul și a confirmat că lucrările de execuție au depășit 80%, dar mai sunt multe de făcut.

Se întârzie din cauza datoriilor pe care le au firmele contractoare către subcontractori. Pentru evitzarea acestor situații, pe viitor, aceștia din urmă ar putea fi plătiți direct de Compania de Administrare a Infrastructurii Rutiere.

Cei doi antreprenori care s-au angajat să finalizeze cele două loturi ale autostrăzii Sebeș-Turda au adunat datorii de aproape 50 de milioane de lei față de zeci de subcontractori. După ce va plăti aceste restanțe, compania de drumuri va reține banii de la câștigătorii licitațiilor.

Întârzieri sunt și pe tronsonul Iernut-Chețani al autostrăzii Transilvania. Lucrările ar putea fi gata cel mai devreme la vară.

Cât privește al doilea tronson, Chețani-Câmpia Turzii, șansele sunt foarte mici ca să fie deschis traficului anul acesta. Constructorul este la un pas de faliment, iar lucrările sunt gata în proproție de doar 31%. Datoriile către subcontractanți și furnizori se ridică la 8 milioane de lei.

Reprezentanții companiilor care au câștigat licitațiile susțin că nu sunt plătiți la timp de guvern. În plus, acuză că pierd bani și timp din cauza birocrației.

ONG-urile care se ocupă de infrastructură cred că nici anul acesta nu vor fi gata cei peste 100 de kilometri noi promiși.

În 2019, autoritățile au promis 180 de km. Au dat în folosință doar 43.

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite

Cele mai citite pe aceeași temă