Siteul tvr.ro foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptarea politicii de utilizare a cookies. Afla mai multe accesand POLITICA COOKIES

Autostrada Sibiu-Pitești, nici pe hârtie. Blocaj la studiul tehnic al tronsoanelor dificile. CNAIR vrea să apeleze la Institutul Geologic

Proiectul autostrăzii Sibiu-Piteşti e din nou în impas. Compania de drumuri a reziliat contractul în valoare de peste 6,5 milioane de euro câştigat de un consorţiu româno-italian pentru a face studiul de fezabilitate. Firma nu a predat la timp documentaţia tehnică pentru ultimele 3 şi cele mai dificile tronsoane.

18 August 2017, 21:42 (actualizat 18 August 2017, 22:00) |
Autostrada Sibiu-Pitești, nici pe hârtie
EMBED VIDEO LINK CU VIDEO
Embed:
Link:

Românii nu vor circula pe autostrada între Sibiu şi Piteşti nici peste 4 ani, un termen asumat de autorităţi. Timp în care, Valea Oltului face victime aproape zilnic.

Şoseaua de mare viteză cerută insistent de constructorii auto şi de şoferi s-a blocat în studiul tehnic pentru cele mai dificile tronsoane care traversează munţii.

"Conform contractului, ar fi trebuit ca până pe data de 16 să ne pună la dispoziţie întreaga documentaţie. Nu au pus la dispoziţie această documentaţie, ca atare contractul a încetat de drept"
, a declarat purtătorul de cuvânt al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Alin Şerbănescu.

Cătălin Deacu, jurnalist TVR: "Studiul de fezabilitate pentru construcţia autostrăzii Sibiu-Piteşti a fost atribuit de compania de drumuri, fosta CNADNR, în 2015. De atunci, contractul a fost prelungit de două ori pentru că documentaţia nu a fost gata la timp. În plus, Comisia Europeană, care finanţează construcţia şoselei de mare viteză, a emis mai multe observaţii critice cu privire la calitatea informaţiilor furnizate".

Consorţiul româno-italian a încasat aproape un milion de euro pentru două tronsoane, capetele autostrăzii.

Valoarea totală a contractului era de 6 milioane şi jumătate de euro.

Compania vrea să apeleze abia acum la Institutul Geologic pentru finalizarea documentaţiei tehnice.

"Pe hartă se vede exact zona cu probleme din sud-vestul munţilor Făgăraş. (…) Terenul este instabil în această zonă, sunt numeroase falii şi numeroase alunecări de teren. Şi e zona activă seismic"
, a subliniat pentru Ştirile TVR preşedintele Consiliului ştiinţific de la Institutul Geologic al României, Ion Stelea.

Aşa că riscul să se repete dezastrul de pe porţiunea Sibiu - Orăştie e cât se poate de real fără un studiu corect.

Cu toate acestea, Compania de drumuri a scos deja la licitaţie construcţia capetelor autostrăzii, care ar trebui să aibă în total peste 120 de km. O lucrare estimată la 3 miliarde de euro.

Articole pe aceeaşi temă
 
 
ŞTIRILE ZILEI
CELE MAI NOI DIN ACTUALITATE
 
StirileTVR.RO PE FACEBOOK
 
  AZI MAINE
BUCURESTI 9°C 10°C
IASI 5°C 6°C
CLUJ 4°C 9°C
CONSTANTA 9°C 8°C
CRAIOVA 12°C 13°C
BRASOV 4°C 9°C
Vezi toate informatiile meteo
CURS BNR - 21 Noiembrie 2017, 21:17
 
INDICI BVB
 
INDICE BET
Data: 21-11-2017
Deschidere: 7813.85
Maxim: 7835.5
Mimim: 7803.26
Variatie: 0.06%
SIF2
1.36
5.87%
TLV
2.17
0.46%
SIF5
2.17
3.76%
BRD
13.18
0%
EL
12.00
0.83%
SIF3
0.25
1.63%
FP
0.84
0.12%
SNG
32.15
0.62%
SIF4
0.97
5.29%
TGN
391.00
0%
ARHIVĂ ȘTIRI