Astronomii au descoperit o gaură neagră masivă şi surprinzătoare

Gaură neagră
15 iunie 2022, 10:43

Gaura neagră, cu masa a trei miliarde de sori, consumă echivalentul unei Terre la fiecare secundă şi străluceşte de 7.000 de ori mai puternic decât toată lumina emisă de galaxia noastră, potrivit echipei internaţionale condusă de astronomi din cadrul ANU care a făcut descoperirea.

”Astronomii vânează astfel de obiecte de mai bine de 50 de ani. Au descoperit mii de astfel de obiecte mai estompate, dar acesta, uimitor de luminos, s-a strecurat neobservat”, a spus Christopher Onken, cercetător principal în cadrul ANU, denumind gaura neagră descoperită ”un mare şi neaşteptat ac în carul cu fân”.

”Acum vrem să ştim de ce este diferită – s-a întâmplat ceva catastrofal? Poate două mari galaxii s-au ciocnit, canalizând o cantitate mare de materie cu care gaura neagră să se hrănească”, a spus Onken.

Christian Wolf, coautor al studiului, a spus că această gaură neagră record este un ”intrus”.

”Suntem destul de siguri că acest record nu va fi doborât. Nu ar fi posibil ca vreun obiect similar să mai fie ascuns pe undeva prin spaţiu”, a spus el.

Potrivit echipei, gaura neagră descoperită, cu o magnitudine vizuală de 14,5, este de 500 de ori mai mare decât gaura neagră din galaxia noastră, ceea ce înseamnă că poate fi observată cu uşurinţă de oricine deţine un telescop adecvat montat într-o zonă întunecată.

”Orbitele planetelor din Sistemul nostru solar ar încăpea cu toatele în orizontul evenimentelor aceste găuri negre – graniţa găurii negre dincolo de care nimic nu mai poate evada”, a spus coautorul studiului Samuel Lai.

Studiul a fost publicat pe platforma arXiv.org şi trimis publicaţiilor editate de Societatea Astronomică din Australia.

sursa agerpres