Programul Rabla a demarat astăzi în format Clasic și Plus. În prima zi s-au depus deja peste 2.000 de cereri

26 aprilie 2021, 08:47

Dar întâi trebuie trebuie să meargă la o reprezentanță auto și să aibă pregătite copii ale unor acte.

“Copie buletin, copie talon, copie carte și un certificat fiscal de la taxe locale care să ateste că are zero datorii la stat. Dosarul noi îl introducem în aplicația fondului de mediu și se emite o nota de înscriere cu ajutorul căreia clientul își casează mașină veche la un centru de colectare autorizat, explică Ionuț Mariea”, explică reprezentantul unui dealer auto.

Centrul de colectare emite un certificat de distrugere care trebuie să ajungă la Direcția Permise și Înmatriculări pentru radierea mașinii vechi.

Anul acesta, prima de casare a fost majorată la 7.500 de lei, pentru Programul Rabla Clasic. Se adaugă eco-bonusuri între 1.500 și 3.000 de lei pentru autoturisme mai puțin poluante.

În cazul în care o mașină nouă îndeplinește mai multe condiții, eco-bonusurile se pot cumula și se poate ajunge astfel la o reducere de 12.000 de lei din prețul final.

Programul Rabla Clasic are un buget total de 440 milioane de lei. Cu 30 de milioane mai mare decât anul trecut.

Tanczos Barna, ministrul Mediului: “Este un program care anual se bucură de o așteptare uriașă. L-am lansat astăzi la ora 10.00. Până la ora actuală sunt peste 2.000 de cereri înregistrate în sistem. Este un program funcțional, sistemul informatic merge, ne așteptăm că până la șfârșitul anului să abordăm peste 60.000”.

Rabla Plus are un buget dublu față de de anul trecut. Banii ajung pentru peste 6.500 de mașini electrice și în jur de 5.000 de mașini hibrid plug-in. Pentru o mașină electrică sută la sută prima este de 10.000 de euro, iar pentru una hibdrid plug-in, 4.500 de euro.

Despre cum se derulează programele Rabla, în rubrica #PeDatorie, a colegului nostru Daniel Coman.

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite