Astăzi au demarat lucrările la Autostrada Ploiești-Buzău | Dacă lucrările nu vor fi finalizate până în 2026, România va pierde sume importante

Start într-unul dintre cele mai aşteptate proiecte de infrastructură care va lega Muntenia de Moldova şi va fi o alternativă la celebrul DN 2, cel mai periculos drum din România. Împărțită pe loturi între Ploiești, Buzău, Focșani, Bacău și Pașcani, cea mai mare investiţie finanţată prin PNRR, ar trebui să fie gata în următorii patru ani. Ministrul Transporturilor crede că este posibil acest lucru, dar specialiștii în infrastructură sunt sceptici.

22 August 2022, 08:38 (actualizat 22 August 2022, 19:15) Știrile TVR |

Primul lot din A7, cel de la Dumbrava la Mizil, a fost predat constructorului. Face parte din cele 13 tronsoane ale autostrăzii Ploiești-Pașcani.

Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor: “E un lot de aproximativ 21 de kilometri, un lot care are termen de finalizare în 20 de luni. Toate loturile, cele 13 loturi de pe A7 sunt pe FIDIC roșu adică direct execuție pe proiectul existent”.

Autostrada e finanțată prin PNRR. Ministrul Transporturilor susține că termenele ar trebuie respectate dacă vor fi constructori serioși. Specialiștii asociației Pro Infrastructura nu sunt prea optimiști.

Ionuţ Ciurea, director executiv Asociaţia Pro Infrastructura: ''Toată autostrada de la Ploieşti la Paşcani  să fie gata până  în 2026 are şanse mici.Deocamdată vorbim doar de două loturi din 13 care au constructori în teren. Lotul 3 din Ploieşti-Buzău este în momentul ăsta în instanţă la nivel de contestaţii. Pe Focşani-Bacău şi pe Bacău-Paşcani avem șase loturi care ar trebui semnate anul viitor pentru că abia s-a lansat licitaţia''.

Anul acesta, în Romania s-ar putea inaugura numai 13 km de autostradă. E vorba de un tronson scurt din autostrada Sibiu-Pitești. Un alt drum mult așteptat ar trebui să lege Brașovul de Comarnic. Ministrul Transporturilor îl contrazice pe șeful Guvernului, susținând că e prea devreme pentru a discuta despre construirea în parteneriat public-privat.

Nicolae Ciucă, prim-ministrul României: 'În momentul de față nu este prevăzută în masterplan și nu este prevăzută în PNRR, ca atare finațarea pentru această comunicație nu poate să beneficieze de fondurile europene, soluția pe care am discutat-o este cea a unui parteneriat public-privat și ea trebuie asumată''.

Autostrada Ploiești-Pașcani va avea 320 de kilometri. Dacă lucrările nu vor fi finalizate până în 2026, România va pierde sume importante pentru nerespectarea termenelor.

Articole pe aceeaşi temă
 
ŞTIRILE ZILEI
CELE MAI NOI DIN CRAWL
 
StirileTVR.RO PE FACEBOOK
 
  AZI MAINE
BUCURESTI 8°C 7°C
IASI 3°C 6°C
CLUJ 4°C 8°C
CONSTANTA 11°C 14°C
CRAIOVA 8°C 7°C
BRASOV 7°C 12°C
Vezi toate informatiile meteo
TVR +
Canalul TVR YouTube
ARHIVĂ ȘTIRI