Asociaţia ‘Telefonul Copilului’ a primit statut de utilitate publică, prin decizia Guvernului

15 iulie 2018, 22:20

Sute de copii sună zilnic la Telefonul Copilului. Au nevoie să fie ascultaţi, cer sfaturi legate de cum ar putea împiedica divorţul părinţilor sau mărturisesc abuzurile la care sunt supuşi.

În şase ani, de când răspunde la Telefonul Copilului, Andreea a ascultat nenumărate mărturisiri dureroase. Ultima, povestea unui adolescent pe care niciunul dintre părinţi nu-l mai dorea.

În 17 ani, de când funcţionează Telefonul Copilului, la numărul 116.111 s-au înregistrat 2,3 milioane de apeluri de la părinţi şi copii. În peste 75.000 de situaţii a fost necesară intervenţia autorităţilor.

În ultima şedinţă de Guvern asociaţia a fost declarată ca fiind de utilitate publică.

Cei mai mulţi copii care sună la Telefonul Copilului vorbesc despre abuzuri fizice, emoţionale, exploatare prin muncă, trafic de minori sau bullying.

În cazul părinţilor, aceştia cer des consiliere juridică şi psihologică.

Însă, multe dintre abuzurile la care sunt supuşi copiii rămân neraportate.

Spre exemplu, recent, într-un sat din judeţul Gorj, pentru câteva felii de salam, un băiat a fost bătut crunt de tatăl său. I-a rupt o mână şi i-a spart nasul. Totul s-a aflat după ce, nemaisuportând durerile, copilul a ajuns la spital.

Activitatea Asociaţiei „Telefonul Copilului” e finanţată doar din donaţii, statul nu a dat niciun leu până acum pentru acest proiect.

Acum, având acest statut de utilitate publică, reprezentanţii asociaţiei spun că vor face demersuri pentru a cere şi sprijin financiar.

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite