Asociația Europeană a Afacerilor din Ucraina: Staţionarea în porturile dunărene din România îi costă pe exportatorii agricoli ucraineni 500.000 de dolari pe zi

Cereale hambar
Cereale hambar
2 iunie 2022, 19:47

„Multe porturi ucrainene rămân blocate. Având în vedere circumstanțele actuale, produsele ucrainene sunt exportate parțial prin porturile dunărene și prin canalul maritim Sulina. Companiile membre ale Asociației Europene a Afacerilor din Ucraina (EBA) raportează că aproape 90 de nave stau în prezent la coadă în apropierea canalului Sulina. Acestea vor sta la coadă în medie 10 zile sau mai mult. Este demn de remarcat faptul că fiecare zi de oprire îi costă pe exportatorii ucraineni aproximativ 500.000 de dolari pe zi”, potrivit raportului EBA.

Experții Comitetului de Logistică EBA au făcut apel la Secretarul General al ONU, la Vicepreședintele Executiv al Comisiei Europene și la Însărcinatul cu Afaceri al Ucrainei în România să implementeze anumite măsuri în regiunea Dunării pentru a rezolva situația.

Companiile propun inspecția a cel puțin șase nave o dată – deocamdată România asigură doar două dane în acest scop – și circulația prin canal pe timp de noapte, astfel încât capacitatea acestuia să poată fi dublată.

„De asemenea, ar fi oportun să fie permisă înregistrarea extraordinară a navelor dacă există o dană liberă”, spune EBA. S-a spus că viteza maximă admisă poate fi mărită în funcție de starea acestuia. Acest lucru poate fi aplicat și traficului cu sens unic.

„Considerăm astfel de măsuri implementabile și eficiente pentru a accelerarea traficului pe Dunăre și pentru a ajuta la deblocarea exporturilor agricole din Ucraina”, se arată în comunicat.

Ucraina a exportat până la 5 milioane de tone de produse agricole prin porturile Odesa și Mikolaiv înainte de operațiunea militară rusă, dar acum, din cauza blocadei, țara poate transporta doar aproximativ 1 milion de tone de cereale pe lună.

Ministrul ucrainean al Politicii Agrare, Mikola Solski, a declarat că Ucraina a exportat 1,09 milioane de tone de cereale, în principal prin porturile din România, în aprilie, de peste cinci ori mai mult decât în martie.

Dar problema poate deveni mai complicată în România în iunie, când grâul și orzul din Serbia, Ungaria, Bulgaria vor sosi în porturi.

 

 

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite