Preţurile asigurărilor RCA se rescriu între bonusuri şi penalităţi. Accidentele sunt cele care pot încărca poliţa unui şofer cu sume substanţiale. Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a dat deja publicităţii noile reguli în care există însă şi prevederi controversate: cele prin care despăgubirile în caz de accident se vor acorda nu doar la cererea unui service, ci şi în urma unor licitaţii.
Accidentele rămân marea problemă a şoferilor chiar şi atunci când vine vorba despre poliţele RCA. Iar ASF trebuie să impună modul prin care să îi sancţioneze pe şoferii care produc multe evenimente: poliţele de asigurare mai scumpe. Sistemul bonus-malus, considerat ineficient până acum, va avea penalităţi de până la 200% pentru şoferii-problemă.
ASF reglează şi relaţia proprietarilor de maşini cu service-urile. Evaluarea se va face prin licitaţie, iar asigurătorul care plăteşte va cere oferte de la trei service-uri din ţară înainte să facă plata. În acest fel vor fi evitate înţelegerile dintre mecanici şi proprietari pentru a încărca facturile de reparaţii. Aici există deja contestații.
Şoferii care vor să îşi suspende poliţa RCA pe perioada în care nu folosesc maşina vor trebui să mai aştepte. ASF şi Ministerul Afacerilor Interne nu au ajuns încă la un acord în privinţa modului în care acest lucru se va face.
Noile reguli pentru RCA ar urma să fie aplicate din 12 iulie.