Șase fructe pentru sezonul rece

În perioadele mai reci, cel mai mult ne lipsesc din alimentație fructele și legumele. Este adevărat că nu prea mai avem fructe de sezon în țară – așa cum se spune că este recomandat să consumăm fructe și legume care au fost crescute cât mai aproape de locul în care ne am născut și am copilărit – dar avem destule soluții pentru a acoperi nevoia organismului de alimente proaspete.

26 Noiembrie 2020, 16:31 (actualizat 26 Noiembrie 2020, 16:33) |
6 fructe pentru sezonul rece

Ținând cont că fructele conțin fructoză, care nu este benefică pentru ficat în orele serii, este bine să le consumăm până în ora 17. Să trecem în revistă câteva dintre cele mai populare șase fructe care pot fi consumate în perioada rece :

Portocalele au fost încă demult timp  o soluție pentru români în perioada de iarnă, ele fiind mulți ani associate chiar cu Moș Nicolae sau pomul de Crăciun. Portocalele conțin vitamina C, acid folic și selenium,  pe lângă alți antioxidanți. Ne ajută să avem o stare bună și să ne creștem imunitatea… Doar mirosul cojilor de portocale ne aduce déjà o stare mai bună în față frigului de afară, poate și prin asocierea acestui fruct cu livezile de portocali, asupra cărora se revarsă soarele în țările mediteraneene…

Kiwi este tot un fruct acceptat ușor de români. Un singur fruct conține aproape întreagă doză zilnică de vitamina C, o cantitate rezonabilă de fibre și aduce aceeași energie bună care pare să vină direct de la soarele a cărui căldură a absorbit- o fructul în zonele exotice unde poate fi găsit. Prin vitaminele A și E fructul de kiwi ajută la incetitinirea procesului de îmbătrânire și menține elasticitatea pielii,  iar prin conținutul de luteină susține sănătatea ochilor. Este o opțiune simplă, la prețuri rezonabile, în orice supermarket.

Bananele și-au confirmat utilitatea atât că gustare între mese cât și că sursă bună de săruri și potasiu, elemente importante pentru inalturarea oboselii și susținerea imunității. Dacă în urmă cu mulți ani erau un fruct rar, acum se găsesc în orice supermarket. Trebuie să fim însă atenți la calitatea bananelor, pentru că există multe surse de unde ele sunt importate iar transportul pe vapoare durează în general mai mult de o luna. Astfel ele se pot oxida sau își pierd din calitățile inițiale. Când alegem bananele – chiar dacă nu ne permintem să cumpărăm bananele bio – este important că ele să aibă o culoare a cojii verde spre galben și să nu fie déjà oxidate .

Mandarinele sunt înrudite cu bananele dar preferate de copii și  adulți în general pentru că se curată mai ușor și sunt mai dulci. Conțîn vitamina C, calciu, magneziu și potasiu, la care putem completa și betacarotenul. Un fruct destul de complet, crește nivelul de energie și imunitatea în timpul iernii. Ușor de găsit și cumpărat.

Merele le- am lăsat la urmă pentru că sunt fructele noastre tradiționale. Despre mere s-a scris mult, atât de mult încât nici nu mai știi ce poți lua în serios și ce este legendă. Este clar însă să aduc un aport bun de vitamina C, antioxidanți și fibre, acestea din urmă susțînând tranzitul intestinal.  Se pare că ajută la scăderea nivelului de stres și de oboseală. Este la îndemână, le găsim oriunde și la prețuri rezonabile.

În perioadele reci este bine să mai adăugăm în alimentație  cătină (vitamina C, puternic antioxidant), prune uscate (complex de vitamine B și fibre) și nuci (acizi grași).

Autor: Răzvan Nicolescu

ŞTIRILE ZILEI
CELE MAI NOI DIN SĂNĂTATE
 
StirileTVR.RO PE FACEBOOK
 
  AZI MAINE
BUCURESTI 8°C 4°C
IASI 8°C 3°C
CLUJ 3°C 1°C
CONSTANTA 12°C 8°C
CRAIOVA 5°C 4°C
BRASOV 4°C 0°C
Vezi toate informatiile meteo
TVR +
Canalul TVR YouTube
ARHIVĂ ȘTIRI