Siteul tvr.ro foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptarea politicii de utilizare a cookies. Afla mai multe accesand Politica de cookies Vezi și Politica de Confidenţialitate care face referire la modul în care colectăm, folosim şi partajăm datele dumneavoastră pentru a va oferi serviciile TVR precum şi modul în care folosim platformele sociale.

Ar putea reîncepe construcţia la Autostrada Comarnic-Braşov

Autostrada Comarnic-Braşov şi centura de sud a Capitalei, ce va fi construită în regim de autostradă sunt din nou în actualitate. Anunţurile de intenţie pentru parteneriate publice private vor fi publicate, de Ministerul Transporturilor, în martie. Proiectul construirii Autostăzii Comarnic-Braşov a fost abandonat în 2010.

24 Februarie 2012, 17:48 |
Arhivă: Lucări la autostradă

Ministerul Transporturilor va publica, luna viitoare, anunţurile de intenţie pentru revizuirea studiului de fezabilitate a autostrăzii Comarnic-Braşov, proiect abandonat în 2010, şi pentru construcţia centurii de sud a Capitalei în regim de autostradă, care vor fi realizate în parteneriat public-privat, informează Mediafax.

România are în prezent 370 de kilometri de autostradă, pe rutele Bucureşti-Cernavodă, Bucureşti-Piteşti şi Câmpia Turzii-Gilău. Anul trecut au fost deschise circulaţiei, fără însă a fi finalizate, tronsoanele Timişoara-Arad (32 km), centura ocolitoare Constanţa (aproximativ 8 km) şi Medgidia-Constanţa (circa 25 km). În prezent se află în execuţie alţi 434 km (4,09 miliarde euro), în curs de semnare a contractelor 25,6 km (134 milioane euro) şi în curs de licitare 111 km (1,1 miliarde euro).

Statul a mai încercat de două ori să construiască autostrada Comarnic-Braşov, ultima tentativă având loc în 2010, când câştigătorul licitaţiei, asocierea Vinci (Franţa)-Aktor (Grecia), a renunţat la contract. Grupul elen Ellaktor, din care face parte compania Aktor, a anunţat că a anulat contractul de construcţie a autostrăzii pentru că statul român nu a acceptat anumite clauze, situaţie care a făcut imposibilă asigurarea finanţării. Tronsonul Comarnic-Braşov, cu lungime de 55 de kilometri, avea ca termen de realizare anul 2014. După finalizarea lucrărilor, statul român ar fi plătit în 26 de ani în total 4,8 miliarde de euro.

Un alt proiect al Ministerului Transporturilor este construcţia unui inel de circulaţie în regim de autostradă în jurul Bucureştiului, evaluat la aproximativ 900 milioane euro.

Ministrul Transporturilor, Alexandru Nazare, se află într-o vizită în Marea Britanie, unde  a participat la un eveniment pe tema parteneriatului public-privat (PPP) organizat de Trezoreria Marii Britanii.

"Am discutat despre creşterea capacităţii administrative de gestionare a proiectelor în PPP ca să putem manageria aceste proiecte. În acest sens, am înfiinţat la nivelul ministerului un comitet de PPP, iar membrii săi vor primi asistenţă la realizarea proiectelor. Trebuie spus că Marea Britanie este lider în proiecte de PPP şi acordă asistenţă pentru astfel de proiecte în peste 40 de ţări", a declarat Nazare, pentru Mediafax .Ministrul a discutat despre modalitatea prin care România poate primi asistenţă şi din partea Băncii Europene de Investiţii, care are o divizie specializată pentru proiecte PPP.

ŞTIRILE ZILEI
CELE MAI NOI DIN ACTUALITATE
 
StirileTVR.RO PE FACEBOOK
 
  AZI MAINE
BUCURESTI 18°C 17°C
IASI 17°C 16°C
CLUJ 16°C 17°C
CONSTANTA 16°C 16°C
CRAIOVA 16°C 17°C
BRASOV 16°C 16°C
Vezi toate informatiile meteo
CURS BNR - 21 Octombrie 2018, 10:24
 
INDICI BVB
 
INDICE BET
Data: 19-10-2018
Deschidere: 8599.66
Maxim: 8618.36
Mimim: 8569.1
Variatie: 0.01%
SNP
0.39
0.51%
TLV
2.34
0.64%
SNG
34.40
0.29%
FP
0.95
0.21%
EL
10.76
0%
DIGI
29.55
0.34%
SNN
8.02
0.75%
BRD
13.16
0%
TGN
353.00
0.28%
SIF5
2.15
0.69%
ARHIVĂ ȘTIRI