O expertiză a Primăriei arată că aproape toate podurile și pasajele din București sunt în stare tehnică IV „nesatisfăcătoare” pentru siguranța circulației

13 iulie 2023, 20:19

Deși autoritățile spun că nu sunt motive de îngrijorare prea mari, admit totuși că în cazul unor obiective trebui să intervină urgent.

8 poduri și 4 pasaje rutiere din București, din cele 24 expertizate în perioada decembrie 2022 – mai 2023, au primit calificativul „nesatisfãcãtor”, stare tehnicã IV și chiar V, de risc pentru siguranța circulației, aratã o expertizã realizatã de specialiști la cererea Primãriei București.

Prof. univ. Ionuț Răcănel, Universitatea Tehnicã de Construcții București: Nesatisfãctor înseamnã cã existã elemente structurale care influențeazã semnificativ modul de rãspuns al structurii sub acțiunile care o solicitã și trebuie fãcute intervenții de înlocuire a unor elemente, reparații mai restrânse sau existinse s.a.m.d., dar sub nicio formã podul nu poate rãmâne așa cum este.

Din lista construcțiilor de infrastructurã rutieră evaluate de specialiști, doar un pod și un pasaj, din totalul celor 24, au primit calificativul „satisfãcãtor” circulației: Podul Lacul Tei, construit în 1988 și reparat în 2010 și Pasajul Pipera, realizat în 2012.

La cel mai mare grad de uzurã, cu indicativul V, cel mai ridicat din punct de vedere al pericolului, se încadreazã Pasajul Lujerului și Podul Băneasa care se află chiar în spatele meu.

Prof. univ. Ionuț Răcănel, Universitatea Tehnică de Construcții București: Gradul V înseamnã stare criticã. Structura, ca urmare a degradãrilor este foarte aproape de cedare.

La Pasajul Lujerului, construit în 1987, ultimele reparații capitale au avut loc în 2012, în timp ce Podul Bãneasa, construit în 1936, „intervenții” au fost realizate în 2005.

Reprezentanții Primpăriei Capitalei dau asigurãri că vor interveni cât de repede pot.

Stelian Bujduveanu, viceprimar, Primãria Capitalei: Aceste expertize nu au fost fãcute de foarte mulți ani și atunci noi am mers mai departe, am bugetat expertizele, le-am finalizat, în funcție de expertizã pe fiecare obiectiv în parte se va interveni conform rezultatului expertizei. Cea mai mare problemã pe care o avem și la nivelul populației se cunoaște este situația planșeului de la Unirii care trebuie sã intre urgent în reabilitare, consolidare.

Dacã la 24 de poduri și pasaje din București s-a încheiat expertiză tehnicã, la alte 4 pasaje mari din centrul Bucureștiului evaluarea se aflã în plinã desfãșurare. Printre acestea, pasajele: Victoriei, Obor și Muncii.

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite

Cele mai citite pe aceeași temă