Aplicație smart în primul „smart village” din România. Cu ajutorul City Health poate fi sesizată orice problemă Covid-19

Aplicația City Health
Aplicația City Health
6 mai 2020, 15:30

Aplicația este pusă la dispoziția oamenilor de Primăria Ciugud și permite transmiterea oricărei sesizări sau probleme care ar putea apărea în contextul relaxării măsurilor de prevenire și combatere a răspândirii COVID-19.

Aplicația poate fi instalată gratuit pe telefonul mobil și cetățenii pot transmite o sesizare în doar câteva secunde, iar mesajul ajunge în timp real la echipa Primăriei.

De asemenea pot fi transmise către cetățeni sfaturi, informări sau avertizări.

Aplicația City Health este pusă la dispoziția Primăriei Ciugud gratuit de către o companie de software din Cluj, în baza unui parteneriat care are ca scop testarea și îmbunătățirea acestei platforme.

Pentru început, cetățenii din Ciugud pot raporta probleme care ar putea apărea în contextul relaxării măsurilor de prevenire și combatere a răspândirii COVID-19, urmând ca ulterior să existe posibilitatea de raportări ample privind orice fel de probleme edilitare.

„Comuna Ciugud este un promotor activ al conceptului Smart Village care presupune în primul rând ca administrațiile locale să devină , digitalizând serviciile publice oferite. Pandemia de la nivel mondial ne-a arătat în această perioadă că trebuie să facem pași rapizi spre digitalizare și să folosim tehnologia în beneficiul cetățenilor. Accesul la orice serviciu public trebuie să însemne pentru cetățean doar un simplu click. Acesta este motivul pentru care la Ciugud suntem deschiși oricărui parteneriat cu cei care vor să dezvolte sau să testeze în comunitatea noastră soluții inteligente pentru îmbunătățirea serviciilor publice”, a spus Gheorghe Damian, primarul comunei Ciugud.

Platforma City Health permite relaționarea la distanță între cetățeni și administrația locală, pentru a rezolva problemele comunității. Prin intermediul CityHealth, cetățenii pot raporta (mesaje text, poze – inclusiv cu geolocație) problemele cu care se confruntă și pot solicita mai ușor asistență din partea administrației inclusiv când au nevoie de suport în situații speciale, precum izolarea la domiciliu.

Administrația locală preia solicitările simplu, prin notificările din platformă, și poate interveni pentru rezolvarea situațiilor sesizate.

Tot prin platforma City Health, primăriile au posibilitatea să anunțe rapid cetățenii atunci când orașul are situații care limitează traficul sau accesul la anumite zone, ori când sunt luate decizii legate de funcționarea orașului care îi implică pe locuitori și vizitatori.

 

Sursa: Mediafax

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite