Siteul tvr.ro foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptarea politicii de utilizare a cookies. Afla mai multe accesand POLITICA COOKIES

Amestecul Rusiei în alegerile americane. Facebook și Google fac dezvăluiri: 126 de milioane de americani au văzut mesaje postate de trolli

Amestecul Rusiei în alegerile americane de anul trecut a fost mult mai mare decât se credea. Aproape 126 de milioane de americani au văzut postări făcute de firme apropiate Kremlinului, afirmă anchete Facebook şi Google pentru Congresul american.

31 Octombrie 2017, 10:22 (actualizat 31 Octombrie 2017, 11:44) |
Kremlinul si trolii
EMBED VIDEO LINK CU VIDEO
Embed:
Link:

VIDEO
Kremlinul și trolii. O discuție cu jurnalistul TVR Mihai Melinescu
A analizat subiectul jurnalistul TVR Mihai Melinescu, la emisiunea "Perfect, Imperfect".

Este vorba de fapt despre trolli sau, în jargon românesc, postaci plătiţi să facă anumite postări. Presa internaţională a scris demult despre această posibilă armă a Rusiei - sute de oameni, nimeni nu ştie exact câți sunt.

Google a identificat 18 canale YouTube, acum suspendate, care publicaseră în jur de 1.100 de clipuri în engleză, cu un conţinut politic. Twitter a găsit aproape 40.000 de conturi, care de fapt erau unul singur, rusesc. Între timp compania a şi suspendat drepturile de a plăti conţinut pentru două mari instituţii de presă ruseşti: Russia Today şi Sputnik, văzute ca favorabile Kremlinului. Iar Facebook a identificat companii - ca Internet Research Agency, cu sediul la Sankt Petersburg -, prin care s-au făcut zeci de mii de postări plătite legate de campania electorală americană, între iunie 2015 şi august 2017, adică şi după victoria lui Donald Trump, în timpul mandatului său.

"Într-o mărturie a celor de la Facebook, aceştia admit în sfârşit că pot urmări conţinutul rusesc, sponsorizat, care a fost văzut de 126 de milioane de americani. Am început de la "nu s-a întâmplat nimic", la "a fost totuşi ceva", şi acum 126 de milioane de americani înseamnă aproape numărul total de alegători care au votat!", a declarat Hillary Clinton, fost candidat democrat la preşedinţie.

În noiembrie anul trecut, chiar patronul Facebook, Mark Zuckerberg, considera absurdă ideea că "fake news"/ştirile fabricate ar fi putut influenţa alegerile americane. Acum, FBI afirmă că prin reţelele de socializare s-au plătit şi difuzat difuzat mesaje defavorabile candidatei democrate Hillary Clinton şi favorabile rivalului său victorios, republicanul Donald Trump.

Pe de altă parte, ancheta FBI arată că şi tabăra democrată a plătit pentru informaţii compromiţătoare la adresa actualului preşedinte. Şi de aceea, actualul lider de la Casa Albă se întreabă retoric de ce investigaţiile în privinţa fostei sale contracandidate nu sunt la fel de virulente.

ŞTIRILE ZILEI
CELE MAI NOI DIN ACTUALITATE
 
StirileTVR.RO PE FACEBOOK
 
  AZI MAINE
BUCURESTI 9°C 10°C
IASI 5°C 6°C
CLUJ 4°C 9°C
CONSTANTA 9°C 8°C
CRAIOVA 12°C 13°C
BRASOV 4°C 9°C
Vezi toate informatiile meteo
CURS BNR - 21 Noiembrie 2017, 17:43
 
INDICI BVB
 
INDICE BET
Data: 21-11-2017
Deschidere: 7813.85
Maxim: 7835.5
Mimim: 7803.26
Variatie: 0.11%
SIF2
1.36
5.87%
TLV
2.18
0.23%
SIF5
2.17
4%
BRD
13.18
0.15%
EL
12.00
0%
SIF3
0.25
1.42%
FP
0.84
0.12%
SNG
32.15
0.47%
SIF4
0.97
4.02%
TGN
391.00
0%
ARHIVĂ ȘTIRI