Amenzi usturătoare pentru cei care induc clienții în eroare cu recenzii false

Cumpărăturile online pot fi un avantaj sau un motiv de frustrare și dezamăgire atunci când realitatea promisă virtual diferă cu mult de ceea ce primim de fapt.

11 Mai 2022, 07:33 (actualizat 11 Mai 2022, 08:15) Știrile TVR |

Pentru evitarea acestor situații, în curând va fi aplicată o lege care sancționează grav derapajele marketingului înșelător virtual - mai exact amenzi usturătoare pentru cei care permit și încurajează recenziile false care induc clienții în eroare. După ce va intra în vigoare noua lege, orice recenzie falsă, neverificată poate duce la amenzi de până la 100 de mii de lei.

Andrei Radu, specialist comerț digital: Avantajul major va fi către consumator, în ideea în care ne dorim un mediu e-commerce cât se poate de transparent. Abordarea corectă pe termen lung ajută la notorietatea magazinului și ajută la încrederea pe care consumatorul o capătă.

Florinel Chris, președinte, Asociația Română a Magazinelor: Comercianții trebuie să se asigure că aceste recenzii postate și care influențează decizia de cumpărare sunt reale.

Specialiștii în social media ne spun cum trebuie să verificăm astfel de informații.

Robert Feraru, specialist în social media: Să verificăm același produs pe mai multe site-uri, să verificăm dacă a fost făcută de un utilizator real, dacă a mai lăsat alte recenzii în trecut la alte produse și dacă platforma a aprobat sau nu recenzia.

Autoritatea pentru Protecția Consumatorului va fi responsabilă pentru aplicarea legii.

ŞTIRILE ZILEI
CELE MAI NOI DIN ACTUALITATE
 
StirileTVR.RO PE FACEBOOK
 
  AZI MAINE
BUCURESTI 5°C 6°C
IASI 2°C 1°C
CLUJ 7°C 7°C
CONSTANTA 8°C 8°C
CRAIOVA 4°C 5°C
BRASOV 5°C 6°C
Vezi toate informatiile meteo
TVR +
Canalul TVR YouTube
ARHIVĂ ȘTIRI