Siteul tvr.ro foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptarea politicii de utilizare a cookies. Afla mai multe accesand Politica de cookies Vezi și Politica de Confidenţialitate care face referire la modul în care colectăm, folosim şi partajăm datele dumneavoastră pentru a va oferi serviciile TVR precum şi modul în care folosim platformele sociale.
VIDEO TELEJURNAL

Ambasada României la Londra cere Sky News să relateze despre ancheta DIICOT

Ancheta privind reportajul Sky News se extinde şi spre Marea Britanie. Ambasada României la Londra a trimis Sky News o nouă scrisoare în care cere postului britanic să difuzeze rezultatele anchetei DIICOT, în condiţii similare reportajului despre presupuşii traficanţi de arme din România. În mod normal, chiar dacă Sky News îşi asumă reportajul lui Stuart Ramsay, deontologia îi obligă pe jurnaliştii britanici să relateze şi despre ancheta din România.

12 August 2016, 17:50 (actualizat 12 August 2016, 20:02) |
Scandalul Sky News - O nouă scrisoare de protest
EMBED VIDEO LINK CU VIDEO
Embed:
Link:

Ambasa României la Londra vorbeşte în scrisoarea trimisă Sky News de"caracterul fals" al afirmaţiilor din reportaj şi arată că neadevărurile propagate de autor afectează serios imaginea României.

"Din preocuparea de a asigura o informare corectă şi completă a propriilor cetăţeni şi a opiniei publice, solicităm Sky News să informeze publicul, în condiţii de difuzare similare reportajului în cauză, cu elementele care rezultă din ancheta desfăşurată de autorităţile române şi care vor fi puse la dispoziţie de către acestea", se arată în scrisoarea de protest a ambasadei României la Londra.

Ministrul Justiţiei spune că statul român trebuie să reacţioneze în cazul Sky News: "Sigur, în măsura în care celeprezentate nu corespund realităţii, statul român este obligat să acţioneze. Şi, în acest sens, de altfel s-au şi făcut nişte prime demersuri", a declarat Raluca Prună.

Sunt însă şi voci din rândul organizaţiilor care militează pentru respectarea drepturilor omului şi pentru apărarea jurnalismului, care consideră că reacţia DIICOT este excesivă, chiar dacă reportajul Sky News este un fals.

Ieri, procurorii i-au reţinut pe cei trei aşa-zişi traficanţi de arme şi cer audiereainterogarea echipei de jurnalişti britanici.

Ioana Avădanei Centrul pentru Jurnalism Independent: "Cred că reacţia a fost exagerată. Reacţia a fost gândită de pe poziţii de combatant. Există ceva care se numeşte soft diplomacy şi care utilizeaă alt gen de mijloace".

La aproape o săptămână de la difuzarea reportajului cu aşa zişii traficanţi de arme din România, Sky News a dat publicităţii un singur comunicat în care anunţa că îşi asumă reportajul lui Ramsay, pe care-l consideră solid, bine documentat. Până acum, niciun cuvânt despre ancheta din România.

Articole pe aceeaşi temă
 
ŞTIRILE ZILEI
CELE MAI NOI DIN ACTUALITATE
 
StirileTVR.RO PE FACEBOOK
 
  AZI MAINE
BUCURESTI 29°C 30°C
IASI 28°C 29°C
CLUJ 25°C 27°C
CONSTANTA 23°C 21°C
CRAIOVA 28°C 29°C
BRASOV 25°C 27°C
Vezi toate informatiile meteo
CURS BNR - 26 Mai 2019, 16:42
 
INDICI BVB
 
INDICE BET
Data: 24-05-2019
Deschidere: 8109.89
Maxim: 8189.13
Mimim: 8099.84
Variatie: 0.98%
TLV
2.13
2.13%
SNG
34.00
0.59%
BRD
10.82
0.37%
SNN
10.80
0.37%
SNP
0.36
2.51%
FP
0.96
0.41%
TEL
20.40
0.49%
EL
11.05
0.45%
TGN
357.00
0%
SIF5
2.08
0%
ARHIVĂ ȘTIRI