„Alo, Poliţia?”. Cât de puține lucruri s-au schimbat după cazul Caracal, în care un polițist i-a spus victimei ce a cerut ajutor la 112: „Nu mai ține linia ocupată”

2 februarie 2020, 21:04

Apelul disperat al Alexandrei Măceșanu la 112 avea să scoată la lumină slaba pregătire a celor care erau obligați să ajute și în care tânăra și-a pus speranța că va trăi.

În spatele receptoarelor erau însă polițiști într-un sistem profund viciat, fără pregătire, norme și tehnică modernă. Astfel că salvarea promisă s-a stins.

Birocrația a devenit criminală.

Imediat după tragicele evenimente, s-a promis schimbarea de urgență a dispeceratelor poliției, dotarea cu tehnică și personal. Schimbarea a venit însă mai rapid la nivel politic.

Deocamdată, au fost suplimentate 200 de posturi în dispecerate. Multe sunt încă neocupate. Procesul se desfășoară cu viteza melcului și puțini sunt cei interesați să lucreze într-un mediu atât de stresant.

Lipsesc și banii, susțin sindicaliștii.

La aceste probleme se adaugă cele tehnice. În 2015, toate dispeceratele poliției au fost dotate cu echipamete performante, inclusiv cele din unitățile aflate în orașe mici. Numai că, spun sindicaliștii, acestea, în parte, nu ar fi utilizate.

Controlul efectuat la Caracal a arătat că modulul performant aflat la dispeceratul Poliției din localitate fusese la Slatina, la IPJ Olt. Dacă stația de lucru ar fi fost operaționalizată, dispecerul, care astfel ar fi fost la Caracal, nu în Slatina, ar fi putut prelua apelul și discuta concomitent atât cu victima, cât și cu echipele din teren.

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite