Alo, 112? De la glume proaste și injurii, la întrebări despre facturi. Patru milioane de astfel de apeluri s-au înregistrat anul trecut la numărul unic de urgență

6 mai 2022, 17:03

Astfel de apeluri făcute din greşeală, alături de apeluri prin care oamenii solicită diverse informaţii, fac glume proaste sau adresează injurii la adresa operatorilor au fost cu milioanele pe parcursul anului trecut.

Alte apeluri, de asemenea non urgente, pun în mişcare un număr impresionant de forţe. Aşa cum s-a întâmplat săptămâna trecută, când la 112 a fost anunţată o bombă la bordul unui avion care urma să decoleze de la Aeroportul Otopeni, apel care s-a dovedit fals în final.

Din cele peste 10 milioane de apeluri care s-au făcut la 112 în 2021, doar şase milioane au reprezentat urgenţe.

Fiecare apel non-urgent răpeşte din timpul cuiva care ar avea nevoie de ajutor.

În anii 2004-2005, non-urgenţele la 112 reprezentau peste 90% din totalul apelurilor. Numărul lor a scăzut acum la puţin peste 40%.

Apelarea abuzivă a numărului de urgenţă 112 se pedepseşte cu amendă de până la 2.000 de lei şi până la 200 de ore de muncă în folosul comunităţii.

Dacă forţele de intervenţie se deplasează la faţa locului şi constată că a fost vorba despre o alertă falsă, atunci amenda poate ajunge până la 4.000 de lei, iar numărul de ore de muncă în folosul comunităţii până la 400.

Serviciul de Telecomunicaţii Speciale a lansat o campanie de informare al cărei mesaj este apelarea responsabilă a numărului 112.

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite