Alimente vândute sub aceeași marcă, dar cu gust și miros diferite, arată un studiu al Comisiei Europene

24 martie 2021, 20:04

Experții Comisiei Europene au verificat 20 de alimente comercializate sub același brand, în mai multe state membre.

Au constatat că zece dintre ele au gust, miros sau culoare diferită, în principal din cauza compoziției schimbate.

Ștefan Turcu, purtător de cuvânt, Reprezentanța Comisiei Europene în România: S-a constatat, de exemplu, în cazul unor cereale, că aveau alt gust. Apoi, în cazul unor sucuri există o diferență de culoare, într-o țară era mai colorat un suc decât în altă țară. Dublul standard este complet interzis în Uniunea Europeană.

În 2019, un alt studiu al Comisiei Europene a scos la iveală că o treime dintre produsele verificate aveau ingrediente diferite, deși erau vândute sub același brand.

Experții au ajuns acum la concluzia că diferențele nu țin cont de un criteriu geografic.

Alimentele vândute în România nu au fost testate în cele două studii.

Autoritățile române au însă suspiciuni că și în magazinele de la noi sunt vândute produse care prezintă diferențe față de cele comercializate în alte țări, deși marca e aceeași.

Testele realizate de ANPC în 2019 au scos la iveală diferențe la aproape o pătrime dintre alimentele comparate.

Acum, inspectorii pentru Protecția Consumatorilor pregătesc o nouă campanie de informare și consultări cu producătorii din industria alimentară.

Paul Anghel, director general, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor: Am avut grupuri de lucru în ceea ce privește posibilitatea de a veni cu rețete identice cu cele din Uniunea Europeană. Am pus în vedere că, începând cu 2022, vor exista sancțiuni și măsuri foarte ferme în a stopa existența la comercializare a produselor având dublu standard.

România și celelalte state membre ale Uniunii Europene trebuie să pună în aplicare o directivă europeană care sancționează practicile comerciale neloiale, inclusiv dublul standard.

Din mai 2022, producătorii care încalcă legea riscă amenzi de până la 4% din cifra de afaceri.

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite