Siteul tvr.ro foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptarea politicii de utilizare a cookies. Afla mai multe accesand POLITICA COOKIES

„Alege Oaia!” - noul program al Ministerului Agriculturii pentru promovarea consumului de carne de oaie

„Alege Oaia!” este noul program pe care îl lansează joi Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale (MADR) la INDAGRA 2017, pentru promovarea și încurajarea consumului de carne și produse din carne de oaie în rândul românilor pe tot parcursul anului.

24 Octombrie 2017, 15:51 (actualizat 24 Octombrie 2017, 16:01) |
Campania „Alege Oaia!” se va desfășura pe o durată de trei luni
Campania „Alege Oaia!” se va desfășura pe o durată de trei luni
Campania „Alege Oaia!” se va desfășura pe o durată de trei luni

Campania de informare și promovare „Alege Oaia!” se va desfășura la nivel național pe o durată de trei luni.

"MADR va avea sprijinul tuturor crescătorilor de ovine din România, care doresc, prin intermediul acestei campanii, să determine consumatorii să manifeste mai mult interes pentru carnea de oaie și preparatele din carne de oaie. De asemenea, s-au alăturat campaniei și reprezentanți din cadrul Ministerului Turismului, ai Ministerului Sănătății și ai Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor, care au format un grup de lucru sub coordonarea Direcției Generale de Politici în Industrie Alimentară în cadrul căreia s-au stabilit obiectivele ce trebuie atinse", precizează MADR într-un comunicat, conform Agerpres.

Astfel, prin această campanie de informare și promovare a consumului de carne de oaie denumită „Alege Oaia!” se urmărește valorificarea producțiilor agroalimentare provenite de la specia ovine, creșterea valorii de export prin produse prelucrate, atragerea forței de muncă în sectorul de prelucrare a cărnii și a produselor din carne de oaie, dar și păstrarea tradițiilor privind preparatele culinare din această specie, în special în zonele montane. Campania se va desfășura la nivel național pe o durată de trei luni și are ca principal scop încurajarea consumului de carne și produse din carne de oaie pe tot parcursul anului.

(w460) Campania â

În cadrul târgului INDAGRA 2017, oierii vor aduce mai multe rase de oi pentru a le prezenta publicului și vor oferi gratuit, spre degustare, tocăniță și pastramă, gătite chiar la fața locului după rețete tradiționale, pentru a convinge cât mai mulți vizitatori să încerce preparatele din carne de oaie.

Obiectivul final al acestei campanii este de a informa consumatorul asupra modului de preparare a cărnii de oaie și a produselor din carne de oaie, cât și de dezvoltare a unei culturi culinare în ceea ce privește consumul de carne de oaie. Totodată, se dorește sprijinirea crescătorilor autohtoni de ovine și înființarea unei piețe de gros care va constitui un intermediar între crescătorii de ovine și canalele de comercializare (retail și magazine de proximitate).

Mai multe informații despre campania 'Alege Oaia!' pot fi găsite pe pagina de Facebook special creată, dar și în cadrul caravanei care va fi prezentă în mai multe locații: în Piața Obor în 4 și 5 noiembrie și în cadrul Târgului de Turism al României în zilele de 18 și 19 noiembrie. Programul ulterior al caravanei va putea fi găsit pe pagina de promovare a campaniei.

Potrivit datelor statistice furnizate de Ministerul Agriculturii, consumul de carne de ovine în anul 2016 a fost în medie de 2,6 kg/cap locuitor, în ușoară creștere față de 2015 când se înregistra un consum de 2,3 kg/locuitor în 2015, dar semnificativ mai mare față de anul 2014 când era de numai 0,7 kg/locuitor anual. Consumul cel mai mare de carne de oaie, respectiv de miel, este în perioada Paștelui, când necesarul este acoperit în mare parte din producția autohtonă.

În comparație, media consumului în UE a fost de 2 kilograme pe locuitor anual în 2015, față de 1,9 în 2014, Franța și Irlanda înregistrând cel mai mare consum, de 2,9 kilograme, respectiv 2,8 kilograme pe locuitor anual.

Din ultimele date operative deținute de MADR, efectivele totale de ovine ale României sunt de 16,3 milioane de capete, din care 4,8 milioane capete sunt miei, ceea ce reprezintă 29,4% din efectivul total.

Oaia, brand turistic al României

La finalul lunii mai, ministrul Agriculturii, Petre Daea, a susținut că Miorița poate fi folosită drept brand de țară pentru că "oaia este o statuie vie". Declaraţia ministrului a devenit rapid subiect de glume pe reţelele de socializare.

"Oaia este o statuie vie. Aceasta este doar o definiție. Argumentele se găsesc în străfundul analizei pentru fiecare și pentru orice loc. Uitați-vă dumneavoastră astăzi în orice parte a țării cât de frumos este acest animal pe pășunile verzi ale țării românești. Frunza o are toată lumea, dar oile ca în România nu. Lângă oaie găsești o frunză, lângă frunză nu poți să găsești o oaie", a declarat Petre Daea.

 
ŞTIRILE ZILEI
CELE MAI NOI DIN ACTUALITATE
 
StirileTVR.RO PE FACEBOOK
 
  AZI MAINE
BUCURESTI 27°C 26°C
IASI 21°C 26°C
CLUJ 20°C 25°C
CONSTANTA 23°C 18°C
CRAIOVA 27°C 26°C
BRASOV 22°C 25°C
Vezi toate informatiile meteo
CURS BNR - 26 Aprilie 2018, 20:19
 
INDICI BVB
 
INDICE BET
Data: 26-04-2018
Deschidere: 9006.1
Maxim: 9048.97
Mimim: 8906.42
Variatie: -1.11%
TLV
2.75
2.01%
FP
0.96
0.41%
SNG
37.30
0.93%
SIF5
2.12
0.23%
BRD
15.56
0.51%
EL
10.98
2.7%
SNP
0.35
1.41%
TGN
412.00
0.85%
ROCE
0.17
15%
ELMA
0.14
0%
ARHIVĂ ȘTIRI