Afaceri pornite cu banii clienților. Unii antreprenori își vând produsele inovative chiar înainte de a le realiza

15 septembrie 2019, 19:51

Ion Neculai este arhitect organizational şi împreună cu alți colegi  a creat programe educaționale. I-a venit însă ideea să-și extindă orizontul profesional în lumea jucăriilor. Așa au apărut pe piață jucării concepute să dezvolte gândirea și abilitățile celor mici.  Ion Neculai a dat viață primelor produse după ce a strâns aproape 8500 de euro de la câteva zeci de susținători, cărora abia apoi le-a livrat pachetele cu jucării.

Nu doar produse, ci și servicii pot fi vândute astfel, în avans.

Andra și Oana investiseră deja zeci de mii de euro într-o cafenea destinată proaspetelor mămici și aveau nevoie de încă 5000 de euro ca să fie sigure că au bani de rulaj în primele luni.

Astfel de campanii de „crowdfunding” sunt derulate prin intermediul unor platforme online care pun în legătură antreprenorii aflați la început de drum și cumpărătorii interesați de tot ce e nou și diferit, care vor să beneficieze de reduceri și să susțină, în același timp, mediul antreprenorial.

O astfel de campanie de finanțare poate dura de la o săptămână la 45 de zile iar sumele strânse variază de la 1000 la zeci de mii de euro. Un susținător poate investi de la 5 la peste 500 de euro, cu o medie de 100 de euro. Dacă nu se strânge suma stabilită la începutul campaniei, banii sunt restituiți susținătorilor, fără alte costuri.

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite