Siteul tvr.ro foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptarea politicii de utilizare a cookies. Afla mai multe accesand Politica de cookies Vezi și Politica de Confidenţialitate care face referire la modul în care colectăm, folosim şi partajăm datele dumneavoastră pentru a va oferi serviciile TVR precum şi modul în care folosim platformele sociale.
VIDEO TELEJURNAL

Aeroporturile din România se vor uni şi vor deveni regionale

Aeroporturile din România au nevoie, în următorii zece ani, de cel puţin 300 de milioane de euro pentru investiţii în piste noi, terminale şi infrastructură. Puţin probabil să-i primească, de vreme ce 90% din bani vin de la consiliile judeţene.

22 Septembrie 2013, 17:34 |
În România vor apărea aeroporturi regionale
EMBED VIDEO LINK CU VIDEO
Embed:
Link:

VIDEO
În România vor apărea aeroporturi regionale
În 2-3 ani, în România vor apărea aeroporturile regionale. Cele existente se unesc în funcţie de volumul traficului şi pot accesa astfel bani europeni pentru întreţinere. E singura şansă de supravieţuire pentru cele 16 aerodromuri civile de la noi.

În România toate aeroporturile sunt internaţionale, chiar dacă, de ani buni, nu au mai avut nici măcar o cursă externă şi nu se ridică la standardele cerute.

Aeroporturile din România au nevoie, în următorii zece ani, de cel puţin 300 de milioane de euro pentru investiţii în piste noi, terminale şi infrastructură. Puţin probabil să-i primească, de vreme ce 90% din bani vin de la consiliile judeţene.

Nicuşor Buică, secretar de stat Ministerul Transporturilor: "Potrivit politicilor europene, finanţarea pentru aeroporturi nu se face dacă în zonă există alte aeroporturi, la o distanţă de 200 de kilometri, de exemplu.

Cătălin Radu, director general al Aviaţiei Civile: "De exemplu, dacă pe un aeroport am trafic predominant de companii aeriene low-cost, pe celelalte am trafic de companii regulate".

Aeroporturile Henri Coandă, Băneasa, Timişoara şi Constanţa au avantajul că sunt sub tutela Ministerului Transporturilor.

În restul ţării, lăsate la mila şi banii autorităţilor locale, aeroporturile au cel mult două curse pe zi.

La Tulcea nu e trafic. Din când în când, vara, mai aterizează în Deltă câte un charter cu turişti. Clujul este singurul care a reuşit să crească traficul.

România bate recordul: prea multe aeroporturi, în raport cu numărul de locuitori. 16 internaţionale şi 10 milioane de pasageri pe an. Austria are 9 astfel de aeroporturi, dar un trafic de 23 de milioane de pasageri.

ŞTIRILE ZILEI
CELE MAI NOI DIN ECONOMIE
 
StirileTVR.RO PE FACEBOOK
 
  AZI MAINE
BUCURESTI 33°C 35°C
IASI 32°C 34°C
CLUJ 32°C 32°C
CONSTANTA 29°C 30°C
CRAIOVA 32°C 34°C
BRASOV 30°C 31°C
Vezi toate informatiile meteo
CURS BNR - 25 Iunie 2019, 23:10
 
INDICI BVB
 
INDICE BET
Data: 25-06-2019
Deschidere: 8625.92
Maxim: 8685.8
Mimim: 8594.9
Variatie: -0.36%
TLV
2.37
1.68%
SNP
0.38
0.13%
EL
11.25
1.77%
BRD
12.32
0.81%
SNG
31.70
0.79%
WINE
23.80
0.83%
SNN
10.78
0.74%
FP
1.03
0.98%
TGN
349.50
0.14%
PREB
0.41
2.59%
ARHIVĂ ȘTIRI