Aeroportul Băneasa a fost modernizat. Nu există un termen stabilit pentru reluarea zborurilor

11 noiembrie 2021, 13:36

Cătălin Deacu, jurnalist TVR: „Aeroportul din Băneasa a fost închis pentru traficul de pasageri în 2012 pe motiv că nu mai era sigur în caz de cutremur. S-a vehiculat însă că în spatele deciziei ar fi fost de fapt și interese imobiliare. Tocmai de aceea, în 2009, pentru a securiza terenul, aeroportul din Băneasa a fuzionat cu cel din Otopeni. Acum, în zona aeroportului Băneasa, metrul pătrat de teren costă câteva sute de euro„.

În ciuda intereselor imobiliare, Aeroportul internațional „Aurel Vlaicu” nu a fost mutat. Clădirea este monument istoric și a fost reabilitată în urma unui contract semnat în 2019, după 7 ani de la oprirea zborurilor de pasageri.

Lucrările au început cu întârziere, în februarie 2020, dar acum s-au încheiat, iar aeroportul se pregătește să reprimească pasageri.

Aeroportul are o capacitate proiectată de aproximativ 400 de pasageri pe oră, iar durata medie de îmbarcare va fi între 30 și 60 de minute, în funcție de dimensiunea aeronavei. Are un salon VIP și dotări de ultimă generație.

Programul de zbor va fi limitat între orele 06.00 și 22.00, tipic pentru un aeroport urban.

Din 2012, aeroportul Băneasa a mai fost folosit doar pentru zboruri tehnice și private. Lucrările de reabilitare și de modernizare au costat peste 11 milioane de euro.

După reluarea zborurilor, Bucureștiul va avea două aeroporturi funcționale: „Henri Coandă” și „Aurel Vlaicu”.

____________________________________

Contractul s-a cifrat la 66.629.040, lei fără TVA (inclusiv cheltuieli diverse şi neprevăzute), valoarea decontată fiind în procent de 96%.

Antreprenorii acestor lucrări de anvergură au fost SC Bog’Art SRL (lider de asociere), UTI Grup SA (asociat), UTI FM (subcontractant), garanţia lucrării fiind de 73 de luni de la încheierea lucrărilor.

Aeroportul Internaţional Bucureşti-Băneasa este al treilea cel mai vechi aeroport din lume încă funcţional şi cel mai vechi care nu şi-a întrerupt activitatea aeronautică.

Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti şi-a început activitatea la data de 5 februarie 2010 şi asigură coordonarea operaţională şi managementul celor două aeroporturi ale Capitalei.

CNAB a fost înfiinţată prin fuziunea societăţilor care gestionează aeroporturile bucureştene: Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti şi Aeroportul Internaţional Bucureşti Băneasa Aurel Vlaicu.

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite

Cele mai citite pe aceeași temă

Aurel Vlaicu a fost declarat Erou al Națiunii Române