Achiziția de trenuri noi cu bani europeni a fost blocată

11 august 2020, 21:23

În România, vechimea medie a parcului de locomotive și vagoane este de peste 30 de ani. De exemplu, la CFR Călători ultima achiziție importantă de trenuri noi a fost în urmă cu 17 ani. Atunci au fost cumpărate săgețile albastre.

Din 2016 funcţionează Autoritatea pentru Reforma Feroviară, instituție care trebuie să cumpere trenuri noi, cu bani europeni. În acest an, în aprilie, a scos la licitaţie achiziţia a 20 de trenuri Inter-Regio în valoare de peste 250 de milioane de euro. Trenurile sunt pentru CFR Călători și ceilalți operatori feroviari privați. Zilele trecute, însă, licitația a fost anulată. Instanța a admis plângerea unei companii chinezești care se consideră dezavantajată de un criteriu de selecție.

Şi o altă licitație pentru 40 de trenuri Regio a fost suspendată recent. Tribunalul București a anulat procedura, dar decizia finală aparține Curții de Apel, care se va pronunța la începutul lui septembrie.

Sutele de milioane de euro, fonduri europene pentru achiziția de trenuri noi, pot fi cheltuite cel târziu până în 2023. În caz contrar, banii vor fi pierduți.

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite