Siteul tvr.ro foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptarea politicii de utilizare a cookies. Afla mai multe accesand Politica de cookies Vezi și Politica de Confidenţialitate care face referire la modul în care colectăm, folosim şi partajăm datele dumneavoastră pentru a va oferi serviciile TVR precum şi modul în care folosim platformele sociale.
EXCLUSIVITATE TVR

Accidentul din Apuseni. Noi indicii referitoare la coordonarea operaţiunii de căutare-salvare

Ministerul Transporturilor e obligat prin lege să ia deciziile în cazul unui accident aviatic. Un comitet special ar trebui să gestioneze o situaţie de criză şi să decidă paşii căutării în teren. Dacă a funcţionat sau nu o astfel de structură, nu se ştie.

24 Ianuarie 2014, 20:54 (actualizat 24 Ianuarie 2014, 21:05) |
Cine era la comanda acțiunii de căutare salvare?
EMBED VIDEO LINK CU VIDEO
Embed:
Link:

VIDEO
Cine era la comanda acțiunii de căutare salvare?
Unde s-a rupt lanţul de comandă care ar fi trebuit să asigure căutarea şi salvarea victimelor? De luni seară, ministrul şi cei din subordinea sa nu au comunicat nimic. Până când se va descoperi cine nu şi-a făcut datoria, Telejurnalul va prezintă în EXCLUSIVITATE discuţia integrală între turnul de control şi Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă Oradea.

  • EXE TWR ORADEA - Alo
  • ISU - Turnu sunteţi?
  • EXE TWR ORADEA – Da, da
  • ISU - Bună ziua, Generalul Bas, Şef ISU Crişana. Alo?

........

  • ISU - ... Ce puteţi să mi spuneţi despre cursa asta cu sanitaru ăsta?
  • EXE TWR ORADEA - Momentan nimic. Ruta am înţeles că-l aude cu întrerupere, nu se aude cu noi, nu-i dăm frecvenţa şi nici pe radar nu-l vedem
  • ISU - Nu-l vedeţi nici fonic, nici radio?
  • EXE TWR ORADEA – Nu.
  • ISU - Şi cine-l aude cu întreruperi?
  • EXE TWR ORADEA - Ăştia de ruta, cei cu care trebuie să aibă în mod normal legătură radio în momentul în care îi în zona în care îi teoretic
  • ISU - Şi nu ştim în ce zona îi acuma?
  • EXE TWR ORADEA - Deci ultima oară a fost la vreo 60 de kilometri de intrare cu noi în zonă
  • ISU - Asta ce înseamnă?
  • EXE TWR ORADEA - În exteriorul zonei în Sud Est faţă de Oradea, deci teoretic ar trebui să-mi între cam în 10-15 minute, ar trebui să fie cu mine în fonie să încerce să mă contacteze.
  • ISU - Da nu-i căzut?
  • EXE TWR ORADEA - Nu credem că-i căzut, noi credem că nu are aboslut nimic, din câte ştim noi e ok.
  • ISU - Condiţiile meteo?
  • EXE TWR ORADEA - Condiţiile meteo: vântul un pic tare, în rest ok.
  • ISU - Ce avion îi asta?
  • EXE TWR - Un BN 2
  • ISU - O să, să nu vă supăraţi, o să mai revin, mulţumesc
  • EXE TWR ORADEA – Mulţumesc

La 16 şi un minut copilotul Răzvan Petrescu şi-a sunat tatăl şi i-a spus că au aterizat forţat între Peştera Scărişoara şi localitatea Beliş. Se presupune că şi tatăl copilotului a dat alarma pentru că şi el lucrează în aviaţie. La ora 16 şi 4 minute se reia discuţia dintre turnul de control din Oradea şi Inspectaratul pentru Situaţii de Urgenţă Oradea.

APEL 16:04:36

  • EXE TWR ORADEA - Oradea alo
  • ISU - E căzut
  • EXE TWR ORADEA - E căzut?
  • ISU - Am primit acum informaţia de la inspectorul general, e căzut undeva între Câmpeni şi Abrud
  • EXE TWR ORADEA - Am înţeles. Vai, ce naşpa. Ok.
  • ISU - În judeţul Alba
  • EXE TWR ORADEA - ok. Haideţi că sun atunci şi la rută să îi anunţ
  • ISU - Bine asta îi informaţia pe care am primit-o eu
  • EXE TWR ORADEA - îhî. In judeţul Alba?
  • ISU - Să vedem dacă se impune procedural să vedem cu căutarea
  • EXE TWR ORADEA - ok
  • ISU - Câţi oameni erau în
  • EXE TWR ORADEA - Nu ştiu, nu am nicio informaţie pe tema asta

  • ISU Bine

Localităţile indicate şi de copilot şi de doctorul Zamfir care a sunat la 112 erau însă diferite de locul anunţat de ISU Oradea. Iar în lipsa antenei care să transmită prin satelit coordonatele exacte, victimele şi epava au fost de negăsit ore bune. Acum 2 săptămâni, o navă în dificultate în Marea Neagră a folosit sistemul de localizare prin satelit. Coordonate au ajuns la centrul de la Moscova, iar acesta le-a trimis la Romatsa pentru a salva nava.

Ministerul Transporturilor trebuie să gestioneze situaţiile de urgenţă în cazul producerii unui accident de aviaţie civilă, spune o lege din 2008. Toate deciziile le ia Comitetul Ministerului Transporturilor pentru Situaţii de Urgenţă. Romatsa organizează căutările, pe baza informaţiilor primite de la Moscova şi 112. De la Romatsa, informaţiile pleacă către SMURD, Poliţie, Structuri profesionale pentru situaţii de urgenţă, Salvamont şi Jandarmi care desfăşoară căutarea în teren.

În aprilie 2013, guvernul desemnează Centrul de Investigaţii şi Analiză pentru Siguranţa Aviaţiei Civile ca agenţie specializată de intervenţie. CIAS are obligaţia să acţioneze în cazul apelurilor de urgenţă, în situaţia unui accident sau incident cu zboruri civile. La acest centru ar trebui să funcţioneze un dispecerat de urgenţă permanent care să preia apelurile de urgenţă primite prin 112.

În ziua accidentului am aflat doar că de la acest centru au fost trimişi pe teren investigatorii.

În concluzie, Ministerul Transporturilor poate lămuri cine ar fi trebuit şi cine a condus efectiv operaţiunile de salvare. Dar până acum Ramona Mănescu a tăcut. Cert este însă că, de acum, se vor aplica alte proceduri.

Trebuie să fie la acel vicepremier care are şi experienţa şi care se dedică acestui lucru”, a declarat premierul Victor Ponta.

În  30 de zile, Centrul de Investigaţii şi Analiză pentru Siguranţa Aviaţiei Civile ar trebui să prezinte un raport care să stabilească de ce s-a prăbuşit acest avion.

Articole pe aceeaşi temă
 
ŞTIRILE ZILEI
CELE MAI NOI DIN ACTUALITATE
 
StirileTVR.RO PE FACEBOOK
 
  AZI MAINE
BUCURESTI 23°C 21°C
IASI 25°C 24°C
CLUJ 23°C 22°C
CONSTANTA 20°C 19°C
CRAIOVA 24°C 22°C
BRASOV 21°C 22°C
Vezi toate informatiile meteo
CURS BNR - 16 Octombrie 2018, 22:51
 
INDICI BVB
 
INDICE BET
Data: 16-10-2018
Deschidere: 8441.69
Maxim: 8561.71
Mimim: 8441.69
Variatie: 1.41%
TLV
2.31
2.62%
SNG
33.85
0.15%
BRD
13.30
1.52%
SNP
0.39
2.22%
FP
0.94
0.86%
EL
10.60
1.71%
TGN
346.00
0.43%
DIGI
29.40
1.72%
SIF4
0.62
1.29%
SIF2
1.22
0.16%
ARHIVĂ ȘTIRI