Siteul tvr.ro foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptarea politicii de utilizare a cookies. Afla mai multe accesand POLITICA COOKIES
CORESPONDENŢĂ DE LA MADRID

Accidentul de tren din Spania: Mecanicul vorbea la telefon cu un coleg când s-a produs tragedia

Cutiile negre ale trenului care a deraiat la Santiago de Compostela ar trebui să ofere răspunsuri la multe din întrebările anchetatorilor. Acestea au fost deschise deja, iar conţinutul lor a fost predat justiţiei. Are detalii Felix Damian.

31 Iulie 2013, 09:11 (actualizat 31 Iulie 2013, 16:26) |

VIDEO
Ancheta tragediei
Mecanicul trenului care a deraiat săptămâna trecută la Santiago de Compostela vorbea la telefon când s-a produs tragedia. O confirmă prima analiză a cutiilor negre. Bărbatul recunoscuse, în instanţă, că nu a fost atent la drum şi că avea viteză foarte mare.

Cutiile negre ale trenului care a deraiat la Santiago de Compostela ar trebui să ofere răspunsuri la multe din întrebările anchetatorilor. Acestea au fost deschise deja, iar conţinutul lor a fost predat justiţiei.

Juan Broseta, inginer de tren: "Cu ajutorul cutiilor negre se va şti aproape tot ce s-a întâmplat cu jumătate de oră înainte de accident şi în timpul acestuia. Se va cunoaşte totul".

Prima analiză asupra conţinutului acestor cutii negre aduce deja noi informaţii. Conductorul trenului fusese sunat cu câteva minute înainte de a ajunge la curba fatidică în care trenul a deraiat. Un coleg îi transmitea indicaţii, iar mecanicul se pare că în acele momente consulta o hartă. Compania susţine că mecanicii au reguli stricte privind folosirea telefonului.

Julio Gómez Pomar, preşedintele companiei RENFE: "Compania de Căi Ferate are un protocol strict privind folosirea mobilului. În primul rând, cel personal trebuie să fie închis, este recomandat telefonul de serviciu pentru instrucţiuni speciale".

79 de persoane au murit după ce trenul care plecase din Madrid a deraiat într-o curbă aflat la doar câţiva kilometri de Santiago de Compostela. Cutia neagră indică faptul că trenul a deraiat cu o viteză de 153 de km/h, dublu faţă de limita impusă în zona respectivă.

Până acum doar mecanicul trenului şi-a asumat responsabilitatea în faţa justiţiei. Francico Garzon este cercetat acum în libertate pentru ucidere din culpă. Opinia publică aşteaptă însă mai multe răspunsuri, iar conducerea Companiei de Căi Ferate a anunţat că se vor oferi explicaţii în Parlament.

Articole pe aceeaşi temă
 
 
*
ŞTIRILE ZILEI
CELE MAI NOI DIN EXTERN
 
StirileTVR.RO PE FACEBOOK
 
  AZI MAINE
BUCURESTI 14°C 10°C
IASI 9°C 6°C
CLUJ 5°C 5°C
CONSTANTA 15°C 11°C
CRAIOVA 12°C 10°C
BRASOV 10°C 4°C
Vezi toate informatiile meteo
CURS BNR - 13 Decembrie 2017, 09:24
 
INDICI BVB
 
INDICE BET
Data: 12-12-2017
Deschidere: 7614.51
Maxim: 7647.71
Mimim: 7564.63
Variatie: -0.3%
FP
0.84
0%
TLV
2.10
0.71%
EL
11.12
1.08%
BRD
12.52
0.8%
SNP
0.28
0.36%
SIF3
0.25
0.41%
TGN
377.00
1.57%
SNG
31.20
0.79%
DIGI
32.60
2.37%
CMP
0.90
8.42%
ARHIVĂ ȘTIRI